Avatar billede soil Nybegynder
29. april 2004 - 15:16 Der er 4 kommentarer

Problem med SATA på Abit NF7-S med Maxtor DiamondMax +9

Har erhvervet NF7-S + Maxtor DiamondMax +9 80GB SATA 8 MB Cache. Jeg kan simpelt hen ikke få det op at køre. Har været alle råd igennem på Eksperten uden det hjælp. Kan starte og gå i BIOS og kan se HD i Raid config util menu. Kan også køre "low format" af disk. Når jeg køre MaxBlast kan jeg ligge drivere ind men når den skal til at partionere (tror jeg) så slukker PC. Droppede så MaxBlast og bootede fra CD hvor jeg prøvede at installere WinXP Pro. Trykker F6 for at ligge drivere ind og det kan jeg også (har prøvet både med maxtor driver og nf7-s (silicon) driver) og Win instal køre videre. Som jeg husker det ved min sidste WinXP install, kommer der sort skærm efter driverload også kommer Win og spørger om man vil partionere hd. Den sorte skærm kommer men så slukker PC igen. Altå det er som om at når jeg skal til at partioner så går den død. Har prøvet at sætte BIOS til "load fail-safe defaults" hvilket ikke gør en forskel. Kan se på Eksperten at synderen har haft problemer men ikke om de er løst. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede plex85 Nybegynder
03. maj 2004 - 01:54 #1
står der ikke noget med et bogstav du skal trykke efter 3`de partsdriveren er inst?
Jeg har promise.
Avatar billede iidomainii Nybegynder
03. maj 2004 - 16:28 #2
Af uransagelige grunde er min konto blevet væk efter server-nedbruddet og jeg har oprettet en ny. Tror at mine ovenstående problemer er forårsaget af for lille PSU. Får en ny tirsdag/onsdag og prøver så igen. Mht de 200 point kan de desværre ikke deles ud da min forhendværende konto ikke findes mere!
Avatar billede iidomainii Nybegynder
04. maj 2004 - 16:20 #3
Så er jeg tilbage hvor jeg var før. Har installeret ny PSU og jeg har stadig nøjagtig det samme problem. Har prøvet både med SAT HD og IDE HD. Når WinXP install har indlæst drivere og HD skal startes cutter den strømen og jeg får alarm indtil jeg tager strømmen på afbryder!!!!!! Der må jo være en alarm på nf7-s. Er der prøvet dette? Det er i hvert fald ikke PSU der er for lille mere så det må jo være enten hardware fejl på mobo eller en indstilling i BIOS som er så tosset så den slukker for det hele og giver alarm. Er der nogen der har ideer til hvordan jeg for det her op at køre.
Avatar billede iidomainii Nybegynder
05. maj 2004 - 22:54 #4
Jeg ved ikke hvordan jeg får lukket denne når nu den er relateret til min forsvundne konto? Men jeg fik løst mit problem ved at opdatere BIOS. Nu køre det igen!