Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SerializationException - ved loading a klasse..

hey..

Jeg har lavet et lille spil som kan loade baner fra et andet program, jeg bruger serialization til at dumpe hele map klassen til en fil.
Men når jeg prøver at importere mit map får jeg en fejl i stil med denne:
SerializationException Cannot find the assembly MapMaker
Hvad skal jeg gøre for at jeg kan importere et map med et andet assembly?
Avatar billede magune Nybegynder
18. maj 2004 - 14:22 #1
Det ser ud som om du forsøger at loade en assembly - som ikke er tilstede. Jeg tror ikke det har med selve din mapdump at gøre, men nærmere med de objekter der skal modtage data fra De-serialiseringen. Er alle dine .NET-assembly tilgængelige for dit program? (stensikker?)

GAa
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 14:47 #2
hey, jeg har løst problemet ved at ændre namespaced i min mapeditor til det sammen som i mit spil, så virker det, måske ikke den rigtige løsning, men den virker.
Man burde nok heller ikke bruge serialising til denne slags opgaver.
Avatar billede wisen Nybegynder
26. juli 2004 - 16:07 #3
.. kan du ikke lukke spg. hvis du har fået løst dit problem ?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 18:47 #4
lukker..