Avatar billede mikaelo Nybegynder
29. april 2004 - 11:51 Der er 5 kommentarer

Problemer med HTML email/nyhedsbrev

Jeg har et nyhedsbrev/email med tekst, billeder osv., som fungere fint hos de fleste af de mange modtagere. Der er dog nogle som ikke kan modtage dette og istedet modtager en masse tekst, ingen billeder og tegn som står vilkårligt rundt i mailen.

Jeg gætter på at dette skyldes at modtageren´s email ikke er "sat op" til modtagelse af HTML emails/RTF mails (hvad er forskellen forresten??)

Lyder mit gæt sansynligt? Og hvordan sikrer man sig at man kan modtage HTML mails, når man bruger andre programmer end lige Outlook(express)? Specielt Lotus notes, men også diverse andre programmer. Jeg efterlyser den helt konkrete arbejdsgang for dette, sådan at jeg kan skrive det til modtager..
Avatar billede expandingpixel Nybegynder
29. april 2004 - 11:54 #1
der er vist ikke andet at gøre end at spørge når de tilmelder sig nyhedsbrevet...
Avatar billede mikaelo Nybegynder
29. april 2004 - 12:01 #2
Der må da være nogen herinde der bruger lotus, pegasus, netscape produkter m.v.?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 12:03 #3
Notes er ikke den fedeste e-mail klient at sende sådanne mails til :o/
Avatar billede mikaelo Nybegynder
29. april 2004 - 12:04 #4
Og for at gøre det klart; jeg søger ikke en løsning på HTML vs. tekst format! Dumt eller ej, så er eneste mulighed at kunne modtage HTML mail med billeder og grafik - det skal der ikke laves om på.

(bare sådan at jeg ikke får 10 forslag til løsning af problemet på anden vis....)

Jeg søger altså udelukkende arbejdsgang til opsætning af modtagelse af HTML mail i de forskellige programmer (......og så sku det vist være på plads;)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
29. april 2004 - 12:05 #5
Steen - Nej, sandt, men ikke desto mindre det der er tilfældet;)