Avatar billede torx Nybegynder
28. april 2004 - 19:58 Der er 1 kommentar

SATA harddisk og config i XP

Ja i dag fik jeg mig så anskaffet en sata harddisk, nu skulle der prøves noget andet end IDE.
Jeg køre med et MSI-neo2pe bundkort, med en Promise sata controller.

Jeg kan bare ikke få det til at virke, den finder ikke harddisk eller noget.
Hentede drivere fra msi´s hjemmeside, og når man så vælger have disk finder den 3 mulige drivere:
1. Winxp Promise fasttrak 376/378(tm) controller ( SIGNED )
2. Winxp promise raid console SCSI processor device ( SIGNED )
3  Winxp promise SATA378 (tm) IDE controller ( Unsigned )

Ved 1 og 3 siger den "This device cannot start (code 10)
og ved nr 2 siger den, no drivers is installet for this device -> device is working.

Men stadig burde den finde min harddisk , men det gør den ikke.
Det er en seagate ST31600023AS <- som er blevet rost til skyerne på edbpriser...

Indstillings muligheder for bundkortet.
->integrated Peripherals->onchip ide configuration
Onchip Ata(s) Oprerate mode : Legacy eller Native
ATA config p-ata only , s-ata only , p-ata + s-ata
S-ata keeb enabled: yes/no
P-ata keep enabled: yes/no
P-ata channel selection : primary, secondary, both
Combined mode option : p-ata 1st channel / s-ata 1st channel
S-ata port definition: Boot sequence setup
Configure s-ata as raid : yes/no

Jeg skal køre med min ALM ide harddisk som master indtil videre, da der ligger win xp på den...

Mit Sata drev skal være sekundær, da den kun skal bruges til opbevaring indtil videre...

Hvad gør jeg ?
Kan kontaktes på torx90@msn.com hvis der er nogle der har lyst til at hjælpe

Mvh jesper
Avatar billede torx Nybegynder
28. april 2004 - 19:59 #1
....