Avatar billede ralph4 Nybegynder
27. april 2004 - 22:33 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

realOneplayer(RO) dur ikke på www.dr.dk

og så alligevel, på Tjenestens lydklip, London, rockerspejder osv. der virker det fint. Men f.eks. MonkeyBusiness har en site med sjove lydklip, dem ville den først åbne i WindowsMediaPlayer(WMP), det duede ikke, og der står også på DR´s site at til alle andre lydklip end netradio skal bruges RO, så jeg fjernede flueben i WMP så .asx filer åbner i RO, det virkede heller ikke, fjernede RO, downloadede en ny og inst. det virker stadig ikke, den siger (både i WMP og RO) at den ikke kan finde temp-filen på PC´en, og det er sådan set rigtigt nok, den er der ikke - overhovedet, har lige gennemsøgt diske.
XP Home
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. april 2004 - 23:19 #1
prøv at downloade og åbne .asx filen i notepad. Der skulle gerne stå et mere direkte link til mediet. Det kan du så prøve at skrive i RO ellr WMP afhængigt af typen :))
Avatar billede sebastiane Nybegynder
28. april 2004 - 00:01 #2
Jeg bruger ikke RealOne, men derimod en ældre version, RealPlayer 8.0 basic, som er mere praktisk, hvis man ikke ønsker RealOne som standardmedieafspiller (ingen ekstrafunktioner, kun video), og den fungerer fint på DR. Den kan sikkert stadig downloades - søg på Google.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
28. april 2004 - 00:04 #3
ha, ikke helt rigtigt, men hvis jeg kopierer genvej og åbner den direkte i RO så virker det, underligt, men mærkeligt.
svar og du får dine velfortjente point

Hvad er der galt, nægter at tro på at DR ikke kan finde ud af at streame, så det må jo være et eller her på min PC der går galt, gad vide om de gider svare? Sender tihvertifald dette til dem
Avatar billede ralph4 Nybegynder
28. april 2004 - 00:29 #4
seb...... min kommentar var egentligt møntet på nik....., men da ingen af jer gav det svar som jeg endte med at acceptere, så svarer du også, og så deler I point
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2004 - 01:22 #5
Jeg ved ikke om det er så mærkeligt igen - Hvordan ser linket ud? Er det en .rm fil eller .wmv?

Sæt din WMP (eller noget andet end RO) til at være standard afspiller for ASX filer - Real og asx har aldrig en god blanding.

Real bruger .ram filer og ikke .asx.

Det er muligt at DR har lavet en fejl i tilfældet her - For de plejer at have rimeligt styr på det :))

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2004 - 01:23 #6
Og til Sebatianes forsvar så er Real One playeren efter min mening en af de største katestrofer der er lavet - Jeg bruger også selv Real Player 8.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
28. april 2004 - 20:18 #7
link og link, det ved jeg ikke rigtigt, men real lægger noget ind på en temp-mappe eller rettere det burde den, og så kan den ikke finde det link den ikke lægger ind, det den leder efter er dette:
C:\Documents and Settings\Ralph\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\S7RZIWTL\spambam_thaifood[1].asx

Når jeg så kopierer genvej er det dette den afspiller, altså dette virker, det gør ovenstående IKKE.
http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/spambam_thaifood.asx

Både WMP og RO kan håndtere .asx

Sebastiane, jeg venter stadig på svar - med det navn så får du IKKE et kys, du må nøjes med point
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2004 - 22:13 #8
Jeg skrev du skulle åbne .asc filen i notepad. Gør du det ser den sådan her ud:

<asx version = "3.0">
  <title>MONKEY BUSINESS</title>
  <entry>
<title>MONKEY BUSINESS</title>
    <ref href = "mms://WMS.dr.dk/storage/Ung/Boogie/monkey/spambam_thaifood.wma"/>
        <STARTTIME VALUE="00:00:01"/>
  </entry>
</asx>

Det skal tydes således at indholdes kommer fra mms (Microsoft Media Server) og er af filtypen .wma (Windows Media Audio) - Altså en WMP fil.

/Nikolaj
Avatar billede ralph4 Nybegynder
28. april 2004 - 22:29 #9
beklager, men jeg fatter ikke en brik. Først ved jeg ikke hvordan jeg får downloaded hele filen, jeg har lidt muligheder hvis jeg højreklikker på linket, kopier, kopier genvej, etc. men ingen "åbn med" jeg kan downloade med DAP eller med GetRight, ????

Som du skriver kan jeg så - efter den download som jeg ikke kan finde ud af - åbne en .wma-fil som hedder en WMP-fil, men det er den jo ikke, det er en .asx.
Tror vi snart skal i seng, jeg HAR jo fået det til at virke, venter blot på svar fra seb.............., så får I jeres point
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2004 - 22:35 #10
Højreklik og væg "gem destination som" - bare gem den på skrivebordet
Avatar billede sebastiane Nybegynder
28. april 2004 - 22:39 #11
Skal jeg virkelig have lidt point for det ? Jamen, mange tak da.
... og så en lille "skuffelse": Jeg er en han! Jeg tilmeldte mig som SebastianE, men mit navn blev som alle andre (fandt jeg siden ud af) lavet om til små bogstaver :-)
Avatar billede ralph4 Nybegynder
28. april 2004 - 23:13 #12
Gem destination som........ det var da meget lettere, gad vide hvorfor www.dr.dk ikke laver det sådan, har læst lidt videre på monkeybusiness´ site, og der skriver de faktisk at de bruger WMP, warum doch das, når resten af dr.dk bruger RO ?
Men point til Jer, nik får flest.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2004 - 23:29 #13
Dr´s netplayer til radio bruger også Mediaplayer vil jeg lige pointere ;-)

Det ligner Flash men det er kun styringen - Det er i virkeligheden en skjult mediaplayer.

Tak for point :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. april 2004 - 23:30 #14
I øvrigt lyder sebestiane da meget sødt ;-)