Avatar billede mgudmand Nybegynder
27. april 2004 - 16:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre font i internet explorer

Hej,

Jeg har et problem med min bærbare Inspiron 8100. Skærmen er 15" og kan kun køre med opløsning på 1600*1400. Det betyder at skriften på f.eks. dette board er mikroskopisk. Det hjælper ikke at ændre på størrelsen i "Vis" / "View" menuen, da det drejer sig om hele windowsopsætningen - f.eks. vill jeg også gerne have større skrift i outlook osv....

Mvh
Avatar billede hcma Novice
27. april 2004 - 17:03 #1
på websider hvor der er benyttet CSS (typografiark - som bl.a. Eksperten.dk) har du ingen muligheder for at ændre noget.
i MS Outlook2000-2003  går du ind i Outlook -> Funktioner -> Indstillinger -> Fanebladet Postformat -> knappen Skrifttyper og lav dine indstillinger der.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. april 2004 - 17:07 #2
prøv
kontrolpanel -> skærm indstillinger -> indstillinger -> advanceret -> der står Font størrelse og den er normalt på 96dpi prøv ændre den
Avatar billede hcma Novice
27. april 2004 - 17:14 #3
haløjsa, jeg fik lige genopfrisket glemt viden - tak til rkhdk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. april 2004 - 17:17 #4
prøvede at sætte den på Large Font på min Inspiron 8100 (dog med 1400*1050) og det lader til det er al tekst der bliver større, men kønt er det ikke i 1400*1050 så jeg skifter tilbage til 96dpi ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2004 - 18:32 #5
Hvorfor ikke gå i Indstillinger -> Hjælp til handicappede (selv om man ikke er handicappet!) og vælge Ignorer de skrifttyper, der er defineret på webstedet og Ignorer skriftsstørrelser......??, Samt gå ind under Skriftstyper og vælge nogle andre (større)?
Har for nylig læst en artikel om de muligheder, som s'følglig ikke kan findes, nu hvor der er brug for den.  :)  Men det kan lade sig gøre, mener jeg at have læst.
Avatar billede mgudmand Nybegynder
27. april 2004 - 22:26 #6
Handikap indstillinger fjerner stort set al bagrundsgrafik (men ville ellers virke fint). De andre tweaks bruger jeg pt (med mere eller mindre succes)...

Så jeg er stadigt ikke helt glad :-/

Hvis der ikke kommer mere får halifax points (såfremt du opretter et svar)
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2004 - 23:58 #7
Jammen, det gør jeg da...  :)