Avatar billede zintazu Nybegynder
26. april 2004 - 16:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

mac og intranet

Hej,

Jeg har en mac der hvor jeg arbejder, men kan ikke få den til at gå ind på vores intranet web server (windows 2003 sbs server), selvom de ligger på samme subnet.
Avatar billede egonspock Seniormester
26. april 2004 - 19:22 #1
Det kan være at du skal "Disable SMB signing" på windowsmaskinen, som det så flot hedder: http://support.microsoft.com/?kbid=325379#1
Se også http://www.macwindows.com/Win2003.html
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. april 2004 - 19:22 #2
Hvordan gør WINDOWS brugerne det hos jer (sikkert med log+pass ved logon) ?

Jeres intranet kører højst sansynligt gennem en browser og er 99,9% sikkert forbeholdt brugere med tilladelser.

Du skal bede jeres admin om at tildele dig samme rettigheder på den MACADRESS eller IP-adresse din maskine har.
-denne finder du i "Systemprofil"

Tryk "Æble+F" og skriv "systemprofil" og klik på netværk, så kan du se adresserne her.
Avatar billede zintazu Nybegynder
26. april 2004 - 19:48 #3
tak for hjælpen!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. april 2004 - 22:01 #4
takker for point . . .

Hvad var problemet ?
(bare så andre brugere har glæde af svaret )
Avatar billede zintazu Nybegynder
26. april 2004 - 22:40 #5
Kunne ikke se vores web intranet server fra mac'en...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. april 2004 - 07:28 #6
Hvad var løsningen så ?
Avatar billede zintazu Nybegynder
27. april 2004 - 16:51 #7
fjern SMB Signing på windows 2003 serveren.