Avatar billede jhwh Nybegynder
26. april 2004 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med afspilning af .avi

Jeg har 4 .avi filer jeg ikke kan afspille. Jeg har de nyeste opdateringer til WMP og jeg har det nyeste divx bundle.
Filerne kan ikke afspilles i WMP eller i The Playa, men to af dem kan afspilles i WinAmp, dog uden lyd - Hvad kan problemet være???
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 13:39 #1
Prøv at hente Gspot:
http://www.headbands.com/gspot/

Indlæs dine .avi filer, og den vil fortælle dig hvilke codec du skal bruge...

Dem som der ikke er lyd på, mangler der sikkert er AC3 filter:
http://ac3filter.sourceforge.net/ (det er dog kun et gæt)
Avatar billede jhwh Nybegynder
26. april 2004 - 13:43 #2
Jes jeg har prøvet Gspot, tre af dem er ikke AVI (påstår den)- jeg skal nok bruge et program der kan fortælle mig hvad de så er...
Jeg har AC3 filteret installeret men mangler vist Audio codec tag 75...
Avatar billede nummer8 Nybegynder
26. april 2004 - 13:55 #3
Prøv at hente en codec pakke. Personligt bruger jeg SLD codec pack og jeg har ikke problemer med at køre noget.
Hvis du henter codec packs så husk det ikke er tilrådeligt at have mere end et installeret af gangen, da de tit "anullerer" hinanden.

http://www.soft-ware.net/multimedia/audio/codecs/download.asp?code=cgbde&pro=p03304&js=true&flvers=5&lang=en-us&alt=false&sw=1024&sh=768&br=IE&vers=6
Avatar billede jhwh Nybegynder
26. april 2004 - 14:18 #4
Den gør desværre heller ikke tricket....
Avatar billede jhwh Nybegynder
26. april 2004 - 14:34 #5
Jeg har fået to af dem til at virke ved at åbne dem i den gamle media player (start/run-> mplayer2.exe), den kan finde den rigtige codec som åbenbart er en gammel sag fra '99... Håber andre kan bruge det