Avatar billede cjhansen Nybegynder
26. april 2004 - 11:04 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PDF og Indesign

Jeg sidder med et stort trykt katalog, der er lavet i Indesign, og skal nu lægge det ud på web i PDF format. Problemet er at jeg ikke kan tvinge siderne ned i en størrelse der vil egne sig til at downloade for den "lille" bruger, dvs. at jeg kan ikke få kataloget ned under 2MB pr afsnit (der er 4 afsnit i alt), og det er for stort mener jeg.
Er der nogen der har guldkorn? Jeg har prøvet at eksportere til PDF, og jeg har prøvet at printe til PDF men uden held (+ plus mange mange andre indstillingsmuligheder samt kombinationer af illustrator og photoshop)
Mvh
cjhansen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. april 2004 - 14:58 #1
Når du eksportere til pdf, så får du et panel, hvor der står PDF option.
Under det panel kan du vælge Compression, og sætte opløsningen på billederne.

/per
Avatar billede sbot Praktikant
26. april 2004 - 15:46 #2
2 mb er da ikke meget hvis det er noget man gerne vil læse så skal man nok vente på det folk med 56k er normalt vant til at vente :)
Avatar billede cjhansen Nybegynder
26. april 2004 - 21:56 #3
Tak for svar. Mit helt store problem er iøvrigt at der er en del tekst der hurtigt bliver ulæseligt, hvis siderne bliver for komprimerede. Jeg synes personligt heller ikke at 2 mb er slemt (nu sidder jeg selv med en 2 mbit forbindelse), men 'chefen' har en anden og lidt 'gammeldags' mening om dette...
Avatar billede miss-g Seniormester
27. april 2004 - 02:18 #4
Jamen, hvis du bruger instillingerne i PDF formatet og laver joboptions som SCREEN - fylder det så stadig så meget?
Avatar billede cjhansen Nybegynder
27. april 2004 - 09:23 #5
Yes. Hvis jeg eksporterer den enkelte side (til EPS) fylder de mere end 190 MB (lige for at give dig en indikation af størrelsen). Selve Indesign dokumentet fylder jo ikke så meget, men det gør de billedfiler der linkes til. Jeg har endda prøvet at ændre på størrelsen og formatet af disse billedfiler, men uden held.
Avatar billede sbot Praktikant
27. april 2004 - 13:38 #6
men du kan gå ind i indstilningerne og sætte dem til ikke at komprimere teksten og så komprimere billederne til en dårligere opløsning der er den eneste mulighed ellers må din chef acceptere virkeligheden du kan jo ikke trylle
Avatar billede cjhansen Nybegynder
06. maj 2004 - 16:06 #7
Smid et svar anyone, og skrab nogle point ind!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. maj 2004 - 16:29 #8
Kunne du ikke komme med nogle guldkorn, hvis du har fundet
den optimale løsning?

/per
Avatar billede cjhansen Nybegynder
06. maj 2004 - 22:54 #9
Jeg har ikke fundet løsningen, og der kommer ikke flere hjælpene svar desværre. Spørgsmålet lukkes derfor. Tak for hjælpen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. maj 2004 - 23:37 #10
Velbekommen!

/per