Avatar billede thelli Nybegynder
25. april 2004 - 23:41 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

eksport Mail adresser Outlook 2003

Har 15 mail adresser, jeg skal have eksporteret væk fra OL2003
er der en mulighed så man ikke skal oprette dem igen.
via evt. config. fil ?

kan ikke finde en mulighed for dette i OL2003, men i outlook ekspress kan man godt eksportere e-mail konto
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. april 2004 - 23:50 #1
Du vil kun have eksporteret 15 e-mail konti, og du har flere end 15?
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. april 2004 - 23:52 #2
Funktioner -> Konti -> Marker din konto -> Knappen "Eksporter"
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2004 - 23:52 #3
Jeg ville gøre det via en .pst fil og så efterfølgende slette dem der ikke skal med.

Du kan også flytte dem via en pda. evt beame de relevante mellem to pds'ere og så synce. hvis du har adgangto to pda'ere
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. april 2004 - 23:52 #4
og er det KUN dine konti du vil flytte, eller vil du have hele "indholdet" med
(adressebog, calender, gamle mails, osv.)?
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. april 2004 - 23:54 #5
Du kan gøre 2 ting, hvis du vil eksportere hele din PST-fil:

1. Filer -> Eksporter. Når du eksporterer, eksporterer du kontaktpersoner og e-mails.

2. Kopiere din outlook.pst-fil over på et andet drev og slette den fra dit C-drev. I første omgang skal nok for en sikkerheds skyld flytte den over i en anden mappe. Når du genstarter Outlook, vil den sige, at den ikke kan finde din PST-fil, og så får du mulighed for at navigere over til den på f.eks. dit D-drev. Det giver også den fordel, at du ikke behøver at tænke på at få taget kopi, hvis du formaterer dit C-drev.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 23:58 #6
...ja, det er rigtigt nok altsammen. Men den eneste sørgelige detalje er, at man ikke kan exportere/importere sine E-mail-konti...
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 23:58 #7
...ihvertfald ikke i Outlook 2003 DK... *suk*
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. april 2004 - 23:59 #8
Heller ikke med Funktioner -> Konti -> Marker din konto -> Knappen "Eksporter"? Så eksporterer man da *.iaf. Eller ...? :o)
Avatar billede thelli Nybegynder
26. april 2004 - 00:11 #9
Det er kun min konti jeg skal bruge.
extend: det er dejligt at se der er nogle der læser spørgsmål før de svare
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 00:12 #10
Virker Funktioner -> Konti -> Marker din konto -> Knappen "Eksporter" ikke?
Avatar billede thelli Nybegynder
26. april 2004 - 00:14 #11
Nej, det virker kun i Outlook ekspress
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:16 #12
--> steen_hansen:
Sorry, men der er ikke noget der hedder "Exporter mail-konto".

Jeg sidder lige nu og gennemroder alle forslag som Outlook selv foreslår via søgning på ordet "exporter".
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 00:19 #13
I Outlook 2000 kan man. Jeg har installeret en stribe 2003 og var 110% sikker på, at denne funktion også fandtes i 2003. Jeg bruger i øjeblikket selv Win 2000 og Office 2000. Sorry, jeg stikker lige piben ind igen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. april 2004 - 00:24 #14
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:24 #15
Næ næ, frem med piben igen, steen_hansen.  :-)

Det forunderlige er, at man faktisk godt kan importere "Indstillinger for E_mail-konto", står der under "Filer / Importer/exporter".

Besynderligt... nu kommer jeg nok ikke til at sove roligt i nat.  :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 00:25 #16
Ok, jeg hiver piben frem igen, men det ser ud til, at bartfreak er kommet med svaret :o)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:26 #17
Hæ hæ... jagten er gået ind!  :-))
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:27 #18
Næe, for løsningen gælder kun for Outlook 2000/2002, kan jeg se. Og lidt Outlook express. Men ikke Outlook 2003, så vi må søge videre.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 00:29 #19
Hvad får I frem, hvis I søger efter aif?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:32 #20
jeg har måske fundet lidt her:
http://support.microsoft.com/?id=830119

...jeg har ikke søgt efter .aif-filer endnu.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:41 #21
Jeg har også lige genemtrævlet denne webside:
http://www.outlook-tips.net/archives/20031216.htm
Der står ikke noget svar, men til gengæld en masse andet guf!  :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 00:48 #22
Jeg har søgt, men det tætteste jeg kommer, er til dette (som ikke er brugbart): http://search.microsoft.com/search/results.aspx?view=da-dk&st=b&na=82&qu=%22outlook+2003%22%2Bexport
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:53 #23
Nu har jeg prøvet at genemtrævle Google, og nu gidder jeg ikke mere.
http://www.google.dk/search?q=Outlook%2B2003%2Bexport&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Garanteret, så kommer der en super-Outlook-nørd herind imorgen, og bare ryster svaret ud af ærmet.  :-))

Og her gad jeg heller ikke at søge mere. Også selvom at der er mange, mange, mange andre gode tips!
http://www.outlook-tips.net/search/search.pl?Match=1&Realm=All&Terms=export

Nat-nat, allesammen.  *ZZZzzzzzzzz*
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 00:55 #24
Jeg tror det er naturlov: Nørden ryster svaret ud på 1½ sekund, når vi andre har brugt 1½ time på det :oD

Også nat-nat herfra :o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. april 2004 - 01:29 #25
takker.. og håber det virker..O)

Nørd el ej..*G*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. april 2004 - 01:37 #26
citat fra siden >> Step 1) (Outlook 2003) Open your email client and select --> Tools | Email Accounts

har dog ikke testet det,..?. men regner da med det er testet.?
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 06:29 #27
Neej, den var ikke møntet på dig, bartfreak. Sorry :o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 00:13 #28
fik du det til at virke..O)
Avatar billede thelli Nybegynder
04. november 2004 - 03:01 #29
virker ikke
Avatar billede andreassen Nybegynder
25. februar 2005 - 14:58 #30
Funktionen er flyttet ud i \start\programmer\microsoft office\office værktøjer\Microsoft Office 2003 guiden gem mine indstillinger
Avatar billede mikkel1969 Nybegynder
01. marts 2005 - 19:40 #31
Jeg fandt denne tråd fordi jeg netop sad og havde samme problem som blev formuleret i starten af denne tråd. Og jeg vil foreslå følgende løsning til kommende læsere. Start med at importe iaf.filer med e-mailkonti til outlook express ved hjælp af beskrivelsen givet i linket ovenfor : http://www.canadaemails.com/import-mail-settings.htm. Herefter kan man så importere E-mailkontiene fra outlook express fra Outlook 2003. Eneste der skal skrives ind er pasworded til hver konti. Det virker !
Avatar billede webexp Nybegynder
25. maj 2005 - 18:06 #32
det er muligt at eksportere ne mail konti der er et tillægs program med på cd 1 det ´hedder guiden gem mine instillinger under start programmer microsoft office office værktøjer er den der ikke så er det fordi det ikke er tilføjet i inst. o0g kan tilføjes fra cd end of story