Avatar billede hejhooo Nybegynder
25. april 2004 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload af et helt bib. men indhold

Hej

Jeg er på jagt efter et scipt som kan uploade et helt bib med indhold via http. Jeg skal bruge til at uploade billeder med når jeg er ude og rejse, så familien der hjemme kan følge med i hvad jeg foretager mig (rejse montør) og ftp er ikke en brug bar løsning

MVH Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
26. april 2004 - 11:02 #1
Hvilke komponenter har du på dit webhotel?
Avatar billede hejhooo Nybegynder
27. april 2004 - 22:37 #2
Hej tzaq.com

Components:
AspUpload3.0.0.3
AspImage 2.x
W3 Jmail4.4
MyODBC-3.51.06
ODBC.NET

SP:
Jet Sp8
MDAC 2.8

Men ved ikke hvad det er eller hvad de skal bruges til.
Men der noget som hedder aspupload kan det måske bruges eller hvad?
Håber du har en ide/løsning, jeg ved ikke ret meget om ASP men det virker spec. godt på langsomme forbindelser.

Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
28. april 2004 - 03:26 #3
Hej igen

Du kan ikke uploade et hel mappe uden en et activeX component.
Hvis du har din egen windows server, kan jeg anbefale XUpload:
http://www.aspupload.com/xupload/livedemo.html

Men den koster 100$, men det er pengene værd!

Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil du så gerne have nogle links til nogle billede gallerier?
Avatar billede hejhooo Nybegynder
29. april 2004 - 20:53 #4
Hej tzaq.com

Hvorfor kan det íkke lade sig gøre? og hvad har et activeX component at gør med uploading?
Jeg prøvede http://www.aspupload.com/xupload/livedemo.html men fik vist ikke rigtigt fat i det...og på aspupload kan jeg ikke se noget om uploading af en helt folder.

Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
29. april 2004 - 23:09 #5
Med XUpload kan du fx vælge alle filer i en mappe og uploade dem.
Det er den eneste måde at lave det på.

Og man kan bruge fx aspSmartUpload som er gratis, til at tage i mod dens data.
Det smarte ved det er at man ikke skal lave <input> felter til at ligge stien i, XUpload gør det for dig :-)

Var det svar nok?
Avatar billede hejhooo Nybegynder
03. maj 2004 - 21:39 #6
Hej tzaq.com

Ikke helt, da jeg skal kunne uploade en helt mappe, med andre ord, skal der oprettes en mappe med det navn som jeg har valgt, og kopier de filer over i...

En anden mulighed kunne være at oprette/(og kunne slette) en mappe, og så manuelt kopier filerne over en/flere af gangen... jeg skal bruge noget som man selv har mulighed for at fin tuné på, med password etc.
Avatar billede hejhooo Nybegynder
03. maj 2004 - 22:16 #7
Flytter spørgmålet til http://www.eksperten.dk/spm/495516
Hejhooo