Avatar billede duns Nybegynder
25. april 2004 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvilken router eller Access Point skal jeg købe

hej jeg har en 2 pcer(uden trådløst netkort) og en bærbar(med trådløst kort), de skal alle skal tilsluttes en router/Access Point. Den bærbare og den ene pc skal tilsluttes som trådløse  og den ene pc skal tilsluttes med normalt kabel og står lige der hvor router/Access Point skal være.
Jeg har cybercity adsl med en cisco router. Alle computerne skal have internet så skal self have et trådløst netkort til den ene pc, men hvad skal jeg købe at slutte det hele sammen med ??. skal jeg have en router som fx Linksys WRT54G eller skal jeg bruge et Access Point. hvis fx jeg købe en trådløs router skal jeg så bare smide den fra cybercity i skabet eller skal begge være tilsluttet. ??
Det må gerne være 11mbit men hvad kan i anbefale som er billigt :D??
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
25. april 2004 - 21:50 #1
Avatar billede espersen Novice
25. april 2004 - 22:06 #2
Tag en Linksys-router (afdeling af Cisco) som denne er rigtig fin (godt mærke, kvalitet og god support) - Den har indbygget 4 ports switch, firewall, wireless 11/54 lan og meget mere:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Avatar billede duns Nybegynder
25. april 2004 - 22:12 #3
1 kommentar kan jeg vist ikke bruge til meget men.. hvis jeg nu den der Linksys-router kan jeg så bare smide det kabel jeg har fra vægen lige i den og så bare sætte det op og så virker der for det kabel der kommer fra vægen er sådan et tlf stik, og syns ikke der er plads til sådanet i linksys routeren
Avatar billede duns Nybegynder
25. april 2004 - 22:41 #4
kunne jeg fx købe den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39844 og så et netkort. er den sikker altså har den det sikkerhed men bør have ??
jeg ved en ting den er billigt :D
Avatar billede duns Nybegynder
25. april 2004 - 22:45 #5
ok havde ikke lige set fragten på 125kr NET-Supplies.dk da os meget
Avatar billede espersen Novice
06. maj 2004 - 17:41 #6
overvej kraftigt at købe en hvor hastigheden er 54 (kan også køre 11 mbs) : fordele:
1. ca. samme pris
2. mere båndbredde til intern trafik (fx. fil overførsel på dit lokale net fra PC1 til Laptop1 (ellers skal de 2 maskiner jo deles om op til 11 mbs)
3. en anelse mere fremtidssikker end blot 11 mbs