Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
25. april 2004 - 16:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsæt af billeder i tagwall php/mysql

Jeg har en tagwall, hvor jeg gerne vil have lavet at man sammen med sin tekst kan indsætte et billede ?! men hvordan virker det når Mysql skal gemme et billede osv. Hmm satster på i forstår hvad jeg mener, det skal ik være noget fancy noget bare selve kommandoerne jeg skal skrive i - write.php/tagwall.php  for at få den til at gemme billedet med teksten (har ik så meget styr på php/mysql - men lære da lidt hver dag :) - håber en kan hjælpe
Avatar billede rednex Nybegynder
09. maj 2004 - 13:15 #1
Det er generelt en rigtig dårlig idé at gemme selve billederne i databasen. Jeg har selv lavet lidt forsøg med det, og det hjælper absolut ikke på hastigheden at gemme billederne i databasen - tværtimod. Jeg foreslår at du gemmer billederne et sted på serveren og nøjes med at gemme en henvisning til billedet i databasen.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
09. maj 2004 - 16:05 #2
hmm ok