Avatar billede nvr Nybegynder
11. februar 2001 - 17:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk-crash

Min splinternye IBM-harddisk er stået af efter 14 dage.

Nuvel, inden jeg sender den retur vil jeg gerne redde, hvad reddes kan.

Problemet er, at jeg ikke kan nå ind i Windows for at bruge et program til at redde resterne. HD\'en har tre partitioner - de to virker fint - den sidste er busted.

Derfor mangler jeg et program, der kan gøre det samme ude i DOS - altså redde data. Den skal kunne klare en hd på 30 gb.

Derfor: Der er 300 point til ham, som kan henvise mig til sådan et program, jeg kan downloade. Om det er demo/shareware/freeware er ligegyldigt.

Kravene er: Det skal kunne køre i DOS. Det skal kunne klare store harddiske.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. februar 2001 - 17:41 #1
jeg har en kopi af Lost&Found som jeg gerne vil sende til dig, så er det op til din samvittighed om du vil bruge det, for...hmmm hmmm

din e-mail?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
11. februar 2001 - 17:54 #2
Tryk på F8 under opstarten så kommer du i DOS mode. Herfra kan du kopierer dine filer over på en anden harddisk.

Vær opmærksom på at det kan være virus!! Hvis dette er tilfældet er det nok nemmest at putte harddisken over i en anden maskine som har installeret en Viruskiller.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
11. februar 2001 - 19:18 #3
du siger at du ik kan \"NÅ\" ind i windows...har du haft din harddisk ude af computeren for nylig????????????????
Avatar billede nvr Nybegynder
11. februar 2001 - 19:48 #4
x4all_dk: Jeg har kopieret 2 ud af 3 partitioner ude i DOS, men den sidste skal der \"kigges til\" først.

Cyber freak: Meget morsomt...:)

riversen: Min emailadresse er: macready@worldonline.dk
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
11. februar 2001 - 22:46 #5
hmm.....det var faktisk et spørgsmål?????
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. februar 2001 - 23:56 #6
Norton Commander 5,0 kandet du har brug for.
Avatar billede spikey Nybegynder
12. februar 2001 - 09:50 #7
kan du heller ikke komme ind i winows i fejlsikret tilstand??
Avatar billede nvr Nybegynder
12. februar 2001 - 15:53 #8
Lost & Found kunne det, jeg havde brug for.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2001 - 17:09 #9
yes, det er godt