Avatar billede misbruger Nybegynder
23. april 2004 - 21:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling til backup løsning

Jeg har et mindre W2K / W2K3 netværk

Jeg har....
- Et filstorage på ca. 220 GB (og voksende)
- En Exchange server på ca. 25 GB (og voksende)
- En SQL server på ca. 15 GB

Samlede har jeg ca 8 servere incl. firewall legacy servere etc. alle kører på MS platform

- Jeg havde forstillet mig et mirror af alle maskiner.
- En fuld backup hver 14. dag
- En daglig incremental

Såfremt jeg skal ud og investere i en backup løsning til ovenstående, hvad er jeres anbefaling....?

- Tape streamere ?
- Software ?

Jeg prøver at begrænse omkostningerne, da ledelsen selvf. ikke tager det lige så alvorligt som jeg, og der er derfor ikke et særligt stort budget :(

På forhånd tak for jeres meninger og viden!
Avatar billede misbruger Nybegynder
29. april 2004 - 12:37 #1
Ok lukker bare
Avatar billede stofferbu Nybegynder
29. april 2004 - 21:47 #2
Hvad mener du med et mirror? Diskspejling lavet med raid, eller en ekstra server som kan overtage i tilfælde af nedbrud?
Avatar billede misbruger Nybegynder
29. april 2004 - 22:51 #3
..Jeg mener blot mulighed for en Disaster recovery
Avatar billede mcp Nybegynder
01. juni 2004 - 23:43 #4
Hej Misbruger

Det er nok for sent men bedre sent end aldrig !

Over 60% af hele verdens betalte windows server licenser backes up med VERITAS Backup Exec , hvilket bør tale for sig selv.

1- BE er den fulde version af det Backup program som allerede er inbygget i Windows
2- BE er meget bruger venligt og kan styre backup af hele firmaet fra et program
3- BE supportere stor set alt Tape hardware
4- BE supportere ONLINE backup af alt Microsoft software
m.m.m.m.m.

Udover dette bør du overveje at køre en Autoloader og ikke er enkelt stående Tape drev , da din data mængde ligger meget tæt eller over den mængde som der kan være på et Tape (Idag max. 400GB "Compresse 1/2" = 300GB i den virklige verden på et LTO2 bånd)

mvh. MCP ;-)
Avatar billede misbruger Nybegynder
02. juni 2004 - 12:04 #5
Hej MCP

DEr er faktisk ikke forsent endnu (selv om det burde være ;)

Jeg har siddet og leget lidt med en demo version af BE 9.0 og finder den ganske intuitiv.

Hvilken autoloader kunne du anbefale ?
Såfremt man benytter en autoloader, betyder det så ikke at ens backup bliver fordelt ud over adskellige bånd ?
Det er en vigtig faktor, at jeg kan tage bånd(ene) med mig hjem hver dag.

Bemærk at hele min server farm er baseret på Fujitsu-Siemens (ved godt det ikke betyder noget)

Pft!