Avatar billede car0e Nybegynder
22. april 2004 - 17:56 Der er 2 kommentarer

Hjælp t. Pic16 Begyndersæt

Hej alle..

Jeg vil vildt gerne i gang med at "lege" lidt med en PIC16F84 eller lignende PIC kreds. Men hvilket byggesæt skal jeg købe? Det skal helst ikke koste mere end 1k. Det skal kunne skrive på en PIC16F84, da dette er en flash kreds, så jeg ik skal købe mig fattig i PIC kredse ;)! Jeg har ikke en særlig stor erfaring med at programmere, så i må meget gerne sende nogle evt. links til nogle gode tutorials, HELT fra bunden af :P.
Vil os meget gerne høre nogle erfaringer fra den gang eksperterne i tidernes morgen gik i gang med at programmere Pic kredsene.

Håber i har nogle "friske" råd/bud :)
Mvh Jesper
Avatar billede real_icebear Nybegynder
24. april 2004 - 11:42 #1
har du overvejet og tager et smut forbi www.microchip.com der kan man bestille nogle gratis samples af de forskellige pic kredse de har... Har selv gjordt det...

Derinde er der også en del eksempler på hvordan man programmere de forskellige kredse...

Og inde på www.brinck.dk hvis du går ind under produkter/PIC & Smartcard kan du finde nogle billige brænder... ved ikke hvor godt de virker har selv kun brugt org. udstyr.
Avatar billede car0e Nybegynder
25. april 2004 - 19:32 #2
Hey Icebear..

Tak for linket.. Har kigget lidt på sagerne, og syntes egentlig at microchip.com har nogle fornuftige ting at byde på. Jeg har kigget på det der hedder PICDEM 4 Demonstration board, kender du noget til det? Og kan du evt. fortælle mig hva forskellen er på et såkaldt "Demonstration board" og Development kit er? Og kan man bruge et Demonstration board til at "lege" lidt med? Eller skal det være Development kittet? Har du evt. et forslag til et kit, når det primært skal være PIC16Fxx??

På forhånd tak ;)