Avatar billede el_presidente Nybegynder
22. april 2004 - 16:05 Der er 1 kommentar

Køb af bærbar i USA

Jeg flytter snart til USA for at studere og jeg vil i den forbindelse udnytte den billige dollar til at købe en Bærbar derovre.

Så får jeg selvfølgelig ikke dansk tastatur med, men jeg regner med at købe et internationalt mærke og så satse på at få dansk tastatur installeret når jeg kommer hjem – ved i om det er muligt og hvad det i så fald koster?

Og så er det det med strømforsyningen – de kører jo med 110 Volt i dele af usa, så den vil måske ikke passe med vores 220 volt – er der nogen der har erfaringer med det?

Jeg har kigget på Compaq, HP og Dell og sådant som jeg ser det kommer det næsten til at koste det samme hvis man sætter en comp. Op med ens specs – dell er billigst i udgangspunktet, men inden man når et brugbart niveau er man oppe på hvad de andre koster.
Så mit spørgsmål er om man generelt kan sige om det ene mærke er bedre/mere stabil end de andre?
Eller om der evt. er nogle mærker ud over disse som er værd at tænke på?

Jeg vil have en bærbar med en ”mobile” processor for at opnå en hæderlig levetid og min. 512 Ram så jeg kan arbejde i Photoshop og Illustrator uden at det går helt galt.

Jeg har kigget på en Compaq Presario R3000T der indeholder følgende specs:

Processor:    Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 2.40 GHz
OS:          Microsoft(R) Windows(R) XP Home
Memory:      512MB DDR SDRAM (2x256MB)
Hard Drive:  40 GB 4200 RPM Hard Drive
CD/DVD Drive: DVD/CDRW Combo Drive
Communication: 54g(TM) Integ. Broadcom 802.11b/g WLAN & Bluetooth
Display:      15.4" WXGA (1280x800)
Graphics Card: ATI Mobility Radeon(TM) 9000 IGP

Battery: 12 Cell Lithium Ion Battery

Alt dette for 1192$ = 7700 Dkr - jeg går ud fra at det er billigt i forhold til danske priser?

Jeg er lidt træt af at det er WinXp Home der følger med for jeg har kørt Pro i mange år, men lige nøjagtigt hvad består forskellen på de to programmer egentlig i?

Håber at i kan hjælpe

/Rasmus
Avatar billede ricky Nybegynder
22. april 2004 - 16:19 #1
Husk lige at ligge lokal sales tax oveni prisen - satsen er afhængig af hvilken stat du befinder dig i.

Et tastatur vil kun kunne fås som reservedel og det kræver jo ligesom at den pågældende maskine er solgt i DK hvis du skal kunne få DK tastatur. Et skud fra hoften.. ca. 1.000-1.500,- plus evt. montering.

Alle strømforsyninger burde automatisk omskifte mellem 110/220V - men check lige alligevel - ellers skal du have en ny.. anslået 800-1.000,-

Nu ved jeg jo ikke hvad hæderlig batterilevetid er for dig - men husk at Centrino giver den længeste levetid (op til 5-6 timer) mod ca. 3 for mobile.

Forskellen mellem XP Home og Pro består i netværksmuligeder. Du kan ikke logge på en domain-controller med Home.