Avatar billede tullemor Nybegynder
22. april 2004 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvor ligger preferencefilen i Illustrator CS?

Hej.
Jeg sidder og leder efter en fil som i Illustrator 10 (ifølge min lærebog) hedder "AIPrefs". "Desværre" arbejder jeg med Illustrator CS og der "kommer ingen fil op" når jeg søger på "AIP*" på hele min harddisk (Jeg arbejder i Windows XP professional - bare hvis det betyder noget).
Hedder preferencefilen noget andet i Illustrator CS? (I så fald -Hvad?)?
Avatar billede spe Nybegynder
22. april 2004 - 16:11 #1
Det er en skjult fil så når du søger skal du sørge for at slå til at du vil lede efter skjulte filer og mapper.
Du skal lede efter Adobe Illustrator CS Settings og i den mappe burde preferencefilen ligge.
Præcis hvor er lidt forskelligt fra styresystem til styresystem.
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. april 2004 - 17:13 #2
Jeg har win XP Home - Min ligger i
C:\Documents and Settings\{bruger navn}\Application Data\Adobe\Adobe Illustrator CS Settings\

Samme sted som i Illustrator 10
Avatar billede tullemor Nybegynder
23. april 2004 - 10:27 #3
Hej igen
Jeg kan (stadig) ikke finde filen AIPref. Jeg HAR søgt på AIP (med kryds i "Hidden and system files"). Og i min 'C:\Documents and Settings\{bruger navn}' ligger kun følgende mapper/filer:

"Application Data, Cookies, Desktop, Favorites, Local Settings, My Documents, My Recent Documents, NetHood, PrintHood, SendTo, Start Menu, Templates, UserData, convert.log, NTUSER.DAT, ntuser.dat.LOG"

Har I andre forslag?
Avatar billede spe Nybegynder
23. april 2004 - 10:35 #4
I mappen Application Data ligger mappen Adobe og i den mappe ligger Adobe Illustrator CS Settings og deri ligger AIPrefs
Avatar billede spe Nybegynder
23. april 2004 - 10:52 #5
Kan du stadig ikke finde den?

Du skrev C:\Documents and Settings\{bruger navn}' ligger kun følgende mapper/filer: "Application Data...
og så er du jo på rette spor du skal "blot" klikke dig videre i mappen da Application Data indeholder mappen Adobe o.s.v.

Søgte du på mappen Adobe Illustrator CS Settings uden at finde den?
Avatar billede tullemor Nybegynder
23. april 2004 - 11:06 #6
Tusinde tak. Jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på i morges...