Avatar billede pck Nybegynder
22. april 2004 - 10:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se rapporter

Jeg har et problem med en enkelt maskine hvor jeg ikke kan få lov til at se og oprette rapporter i access.
Problemet er opstået efter en opdatering af Office XP til Office 2003.
Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede terry Ekspert
22. april 2004 - 19:30 #1
If it is only one PC you are having problems with then I would suggest a re-install
Avatar billede terry Ekspert
25. april 2004 - 20:25 #2
.
Avatar billede pck Nybegynder
25. april 2004 - 21:20 #3
En geninstallation er ikke hvad jeg leder efter men nærmere noget om rettigheder.
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2004 - 19:48 #4
Try creating a new database and then importing the objects into it. The reason why I suggested a re-install was because you say it is only one PC. This makes me think that there is something wrong with the installation. Why should only one PC have problems with permissions iof they are installed the same?
Avatar billede pck Nybegynder
26. april 2004 - 21:31 #5
Problemet findes kun på den ene PC.

Databaser fra filserveren kan benyttes helt normalt fra alle andre computere.

Access nægter at åbne design visning hvis jeg vil oprette en ny rapport(selv når jeg starter med en helt ny database). Jeg kan starte guiden men når jeg klikker på udfør melder access at Rapporten kan ikke dannes. Eksisterende rapporter åbnes overhovedet ikke selvom jeg dobbeltklikker (ingen reaktion)

Jeg har lavet en office repair uden virkning - og næste trin bliver nok at fjerne access fra office installationen for dernæst at installere den igen.
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2004 - 21:47 #6
When you say "...helt ny database" do you mean a completely new database (not an import from the old)?

If that is correct then I must admit, it does sound as though there is a problem with the installation.
Avatar billede pck Nybegynder
26. april 2004 - 21:52 #7
Jeg har flere gange prøvet med en helt nyoprettet database, samme problem.
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2004 - 19:26 #8
well I think you know what the next step is :o(
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2004 - 20:28 #9
!
Avatar billede pck Nybegynder
02. september 2004 - 10:01 #10
Endelig fik jeg kontakt med en supporter der havde støt på problemet før. Access 2003 kan have en tendens til at ville holde fast i den oprindelige printer som databasen blev oprettet med. Skiftes der maskine og printer med mere opstår problemet. Det blev løst ved at vælge en anden standardprinter og dernæst åbne de pågældende rapporter igen i designvisning og her ændre printeropsætningen for rapporten.

JEg prøvede at geninstallere med mere men det havde ingen effekt og ville aldrig få det. Godt jeg ikke nåede til formatering med mere.