Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 08:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Brugere får ingen mailbox?

Hej Eksperter

Jeg er rendt ind i et ret seriøst problem.

Fra dag til anden kan jeg pludseligt ikke oprette brugere med mailboxe i AD på min exchange 2000 enterprise server.

Jeg kan godt oprette en almindelig bruger, og jeg bliver også bedt om at angive et alias til mailboxen, men herefter sker der intet, brugeren dukker op i den OU han/hun er oprettet i, men der kommer ingen smtp eller x400 addresse i email feltet.

Jeg har en del recipient plolicies som gerne skulle gå ind og tildele smtp og x400 addresser, og jeg har da også været inde og checke om disse policies kan se brugeren, og det kan den godt, men den tager bare ikke fat i den? eller?

Hvis jeg opretter smtp og x400 addresser manuelt hos brugeren er det til ingen nytte, vedkomne dukker nemlig ikke op i det golbale addresse katalog, og kan derfor ikke logges på med outlook, da den søger i dette. :(
Avatar billede krydset Nybegynder
22. april 2004 - 09:08 #1
har du prøvet at restarte servern, ad kan godt hænge lidt når et er exchamge ??
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 09:14 #2
Jeg har genstartet både min GCS og min ADC og min exchange :(
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 09:52 #3
Hvis du stadig har en AD connector, ville jeg kigge den dybt i øjnene, og checke eventlogs for fejl.

Held og lykke
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 09:58 #4
Jeg er ikke helt med når du siger, "hvis du stadig har en AD connector"?

Men mit setup er følgende.

3 servere.

1. Global Catalog Server
2. Active Directory Controller
3. Exchange 2000 enterprise (native mode)
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:00 #5
Ja og så har jeg også lige 2 firewalls og en router forand, men det har vel intet at gøre med at jeg ikek kan få tildelt en mailbox til brugerne ;)
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 10:01 #6
Det kan jeg godt forstå :o) Jeg troede at ADC betød AD-Connector.
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:02 #7
ahh ;) hehe, nej det betyder det ikke lige.
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:02 #8
MEn udover det, så er der ingen fejl whatsoever i min eventlog, sådan noget kan jeg slet ikke have, dem fixer jeg med det samme uanset hvor små de er. :)
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 10:04 #9
Hvor lang tid har du ventet på replikeringen?
Somme tider kan der gå laaaaang tid.
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:18 #10
tre dage nu.. tror det er langtid nok ;)
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 10:21 #11
Det er vi helt enige om.

Hvis du fjerner recipient policies, bliver der så oprettet mailadresser?
Hvis ja, så implementer en policy ad gangen, ind til det går galt.
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:31 #12
Jeg tør ikke fjerne mine recipient policies mens der er 400 brugere aktive på serveren :/

Så ved serveren jo ikke hvilke addresser den er ansvarlig for vel?

Jeg vil prøve i aften når der ikke er folk på arb.
Avatar billede zepierre Nybegynder
22. april 2004 - 10:41 #13
Det har jeg fuld forståelse for, men hvis du kan identificere de nye policies, kan du vel roligt fjerne dem ?
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:49 #14
Jeg har ikke lavet nye policies i langtid. og har kun en 20 stykker.
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 10:50 #15
Men jeg har lige prøvet at fjerne reglerne fra nogle af dem, og vil så lige vente og se hvad der sker. i værste tilfælde får mine brugere pludseligt nogle forkerte email addresser´:/
Avatar billede iphase Nybegynder
22. april 2004 - 12:47 #16
Jeg har muligvis fundet løsningen,der mangler simpelthen rettighedder, men hvordan de pludseligt er forsvundet????

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;297124