Avatar billede rethmeier Nybegynder
21. april 2004 - 22:03 Der er 4 kommentarer

Installation/opsætning af Belkin 54g wireless

Hej

Jeg har lige anskaffet mig en Belkin 54g wireless.
Problemet er at jeg ikke kan sætte den op med medfølgende CD(Skulle tage 3 minutter).
Jeg har logget mig ind på ruteren v.h.a webinterfacet på http://192.168.2.1.
Når jeg kommer ind siger den at den ikke er på internettet.
Jeg har forsøgt at instille den så det står i manualen og placerede ruteren efter modemet(Speedstream 5100) men uden held, jeg kan ikke få forbindelse.
Jeg har en TDC-forbindelse ADSL og for min Ip-adresse af en DHCP-server.
Planen er at min bærbare-pc skal logge på den og min PDA.
Øvrige Computer er ikke wireless.

Er der nogen der kan hjælpe med en lille beskrivelse hvordan jeg sætter det op( I punktform ville være dejligt).

På forhånd tak
Per Rethmeier
Avatar billede henninga Novice
21. april 2004 - 23:56 #1
Det er garanteret din MAC-adresse som ikke godkendes ved TDC.
Er der i routeren en funktion som hedder noget med "Capture MAC adress" eller lignende.  Det er en funktion der kopierer din MAC-adresse fra din computer (som tidligere har kørt på internettet) over i routeren og så "viser" den til TDC. Så tror TDC, at det stadig er din computer der er tilkoblet.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2004 - 01:16 #2
Hvad finder du ud af ?
Avatar billede rethmeier Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:55 #3
Hej Henninga

Jeg har fået min Belkin op at køre!.

Det var et opsætningsproblem.

Problemet var at IP-adressen udad til ikke var den rigtige.

Installations cd kunne ikke anvendes.

Undskylde jeg ikke svare noget før.

M.v.h

Per Rethmeier
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2004 - 21:02 #4
Ja - det tænkte jeg nok du havde fundet en løsning på ;o)
Husk bare at lukke spørgsmålet her.
Henning