Avatar billede the_shape Nybegynder
21. april 2004 - 16:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Modem problemer

Hej...

Jeg har et internt modem i min bærbar, som kører på COM port 3. Når jeg tester modemet siger den bare OK til det hele, men den vil ikke ringe op..

Den siger man skal lægge røret på, også ringe op, men dette virker ikke..

Jeg har prøvet at kigge på modemet, og der er to lamper der lyser nemlig: CS og TR.. Den ene betyder nok ON og den anden noget med at der er sat et stik i.

Men skal OH ikke også lyse? Altså on hook ??

Engang kunne man tilføje sådan en string for at få den til at løfte røret? Er der nogle der stadig har de strings?? For problemet er nok at røret ikke bliver løftet, og derfor kan modemet ikke ringe op..
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. april 2004 - 17:00 #1
Har du installeret den korrekte driver? Det kan gøre underværker ved et problem modem.
Er tlf. ledningen sat korrekt i? (Lyder dumt, men set flere gange)

Hayes kommandoen for at løfte røret er:

ath1

lægge på:
ath0
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. april 2004 - 17:01 #2
Normalt skal man ikke tilføje nogle init strenge til et modem. Hvis det er nødvendigt, så er .inf filen for dårlig...
Avatar billede the_shape Nybegynder
21. april 2004 - 17:02 #3
Kan godt lige undersøge hvad modemet hedder.. 2 sekunder..

Burde Windows XP ikke selv klare den.. Det er en lidt ældre bærbar ( 900 MHZ) ??

Og stikket er ordenligt sat i :)
Avatar billede the_shape Nybegynder
21. april 2004 - 17:05 #4
Det hedder et Smart Link 56K Voice Modem...

Prøver lige at finde en ny driver.. Den kører med windows std nu
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. april 2004 - 17:06 #5
Jeg tror det vil være en rigtig god ide :-)
Avatar billede the_shape Nybegynder
21. april 2004 - 17:24 #6
Efter ny driver er der stadig ingen klartone når den ringer op, og OH lyser stadig ikke.. :(
Avatar billede the_shape Nybegynder
21. april 2004 - 17:27 #7
jpvj >> Hvor skal jeg skrive den string hen, hvis det er?
Avatar billede kenp Novice
21. april 2004 - 17:28 #8
hvorfor ikke bare sætte den til ikke at vente på klartone! også bare ringe op! (min morfar har nemlig samme problem) da han bad den om ikke at vente på klartone så køre det bare.
Avatar billede the_shape Nybegynder
21. april 2004 - 17:32 #9
kenp>> den venter ikke på klartone, det er fjernet
Avatar billede kenp Novice
21. april 2004 - 17:46 #10
hummm