Avatar billede nploug Nybegynder
20. april 2004 - 23:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor høj må temperaturen være på cpu'en?

Et enkelt spørgsmål hvad er max temperaturen på en AMD Athlon XP 3000+ være?
Kan jo stille hvornår compurteren skal lukke ned ud fra temperaturen
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. april 2004 - 23:45 #1
AMD kan klare ret så meget, men den skal helst ikke overstige 60-70 grader (kan klare mere.)
Avatar billede strych9 Praktikant
21. april 2004 - 03:43 #2
AthlonXP brænder af ved 74 grader så vidt jeg husker.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2004 - 07:35 #3
Man kan ikke rigtig give en bestemt temp. Jeg har haft min på over 74
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2004 - 09:05 #4
85°C i følge http://users.erols.com/chare/elec.htm

Hvis du vil sætte maskinen til at lukke ned, ved en bestemt temperatur kan du bruge f.eks Motherboard monitor http://mbm.livewiredev.com/
De fleste BIOS understøtter det også, kig i din manual til bundkortet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2004 - 09:09 #5
Det er jo det han vil göre w00t....
Avatar billede peet-49 Novice
21. april 2004 - 09:19 #6
AMD klarer mere de gamle Athlon klarer 95 grader, de nye 333processorer klarer 85 grader, men kører bestemt ikke stabilt ved den temperatur.
Avatar billede martinj Nybegynder
21. april 2004 - 09:31 #7
For at sikre dig at systemet kører stabilt må temp. helst ikke overstige 60 grader. Ellers vil du måske opleve "stop" og "hak" når pc'en knokler!