Avatar billede tula Nybegynder
19. april 2004 - 16:10 Der er 7 kommentarer

javax.comm pakken - kommunikation med USB/com-port

Hej!

Jeg skal tage inputs ind fra en microcontroller, som er koblet til min USB-port gennem en seriel/USB-port converter. Jeg har fået en stump kode, men det er som om den ikke genkender javax.comm.* pakken. JBuilder siger 'package javax.comm does not exist' udfor import javax.comm.*;

Jeg formoder det skyldes, at jeg ikke har lagt pakken ind i et biblitek på min harddisk. Er det rigtigt? I så fald hvad skal jeg hente ned og hvor skal det lægges?

Jeg har hentes Java Communications API. Deri findes en række filer, bl.a. en comm.jar. Skal den måske gemmes et bestemt sted?

Håber det giver mening.

MVH

tula
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2004 - 19:22 #1
Du skal bare tilføje jar filen til JBuilders classpath.

project
properties
paths
required libraries
add
new
...
Avatar billede tula Nybegynder
20. april 2004 - 10:05 #2
Hej Arne_v

Tak, det synes jeg kan huske! Undskyld, det er lidt lang tid siden, jeg har arbejdet med Java. Er der noget hensigtsmæssigt sted at gemme jar filen? Lige nu ligger den nemlig bare på desktop, pakket som zip sammen med andre filer fra java comm API'en, men der må være et hensigtmæssigt sted at pakke den ud. Jeg kender ikke så meget til mappestrukturer i JBuilder, men der virker til at være et bestemt, man skal gemme den.

Ligeledes virker det også til, at der er et bestemt sted, man gemmer hele projektet.  Hvor?

Mvh.

Tula
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2004 - 10:09 #3
Normalt unzipper man bare og så indeholder zip filen et directory
a la firma-produkt-version.

Du kan sagtens bruge jar filen i JBuilder uanset hvor den ligger.
Avatar billede tula Nybegynder
20. april 2004 - 10:40 #4
Tror jeg er ved at finde ud af mapestrukturen i JBuilder.

Nu har jeg oprettet et projekt og derefter lagt jar-filen og kun den ind i samme mappe som mine java-filer. Og så har JBuilder oprettet en library-fil efter at jeg har tilføjet jar-filen til required libraries. Er det korrekt?

Hvordan henviser JBuilder egentlig til jar-filen? Lidt nysgerrig, hvis jeg nu skal flytte mine filer til en anden computer.
Avatar billede tula Nybegynder
20. april 2004 - 10:42 #5
Hov...du skal lige ha dine point. Hvordan giver jeg dig dem? Skal du ikke angive din svar som netop svar istedet for kommentarer.

Mange tak for hjælpen...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2004 - 10:42 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2004 - 10:44 #7
En library fil etr bundt af jar filer i JBuilder.

Hvis du kopiere hele projektet så bør det også virke på den anden PC.