Avatar billede madpilot Nybegynder
19. april 2004 - 14:34 Der er 10 kommentarer

WLAN: Forbindelse tilsluttet / forbindelse ikke tilsluttet

Hey sagen er den at jeg har købt mig et trådløst PCI netkort, og her hvor jeg bor er der opsat nogle accesspoints. Det er jo altsammen herligt, jeg har fin forbindelse(80-90%), men der er noget der driller. Det der driller er at windows XP kommer med en meget irriterende "notification" ca. hvert minut hvor den siger "Wireless connection not avaible", efterfulgt af "Wireless connection avaible" et par sekunder efter, og så går signalet fra 30 op til 100, og der går lidt tid og den siger not avaible igen.
Jeg har installeret medfølgende software, prøvet at sætte den til 5.5 mbit istedet for 11, har prøvet meget forskelligt.
Men jeg mistænker windows XP for at fucke det op, for min fars bærbare kører fint med trådløst netværk, på samme AP som jeg, hans netkort er fra samme producent som mit netkorts.

Håber der er nogen der har en idé til en løsning, da jeg er ved at være godt træt af det dumme notification skilt ;o) på forhånd tak
Avatar billede madpilot Nybegynder
19. april 2004 - 14:35 #1
PS: det er ikke præcist det samme den gør, det er meget forskelligt, nogle gange går der kun 5 sekunder, andre gange 1 minut, det synes meget tilfældigt.
Avatar billede lallie Nybegynder
19. april 2004 - 14:42 #2
Jeg har oplevet et lign. problem... Løsningen/Svaret for mig var:
Når du installere et wireless under XP, bliver det trådløse netkort automatisk sat under styring af windows XP. Og ligemeget hvilket software der installeres til wireless'kortet, så bestemmer XP. Dette kan slåes fra under et faneblad under netkortet. Jeg har ikke oplevet problemet siden.
/Per Lauridsen
Avatar billede madpilot Nybegynder
19. april 2004 - 15:42 #3
lallie, jeg tror du har ret, det var som min intention fortalte mig ;), men jeg kan altså ikke finde det faneblad hvor man kan slå det fra, har kigget i netværks opsætningerne og det medfølgende software. :)?
Avatar billede akl_gr Nybegynder
19. april 2004 - 19:15 #4
hvis du går ind på egenskaber for trådløs netforbindelse kan du fjerne fluebenet i "Lad windows styre opsætningen af netværksforbindelsen"
Avatar billede kenp Novice
19. april 2004 - 22:18 #5
tjaaa prøv at slå 801.xx godkendelse fra på dit trådløsenetkort!

Men det kan også være et andet trådløst net som forstyrre din computer så den gør det du beskriver.
Avatar billede madpilot Nybegynder
20. april 2004 - 17:21 #6
jamen, men hvor slår man det fra?
Avatar billede madpilot Nybegynder
20. april 2004 - 17:22 #7
forresten, den har ikke gjort det idag, aner ikke hvorfor :)
Avatar billede kenp Novice
20. april 2004 - 17:56 #8
det kan være naboen ikke har haft sit trådløse tændt ;)

men under egenskaberne for det trådløsenetværk der kan du slå det fra!
Avatar billede madpilot Nybegynder
20. april 2004 - 18:09 #9
meget muligt kenp, men hvor er det :)?

ja kan godt være det du siger med naboen, situationen er at jeg bor på et skolehjem, og der er 2 ac's... og idag kunne jeg kun se den ene, de er på henholdsvis channel 1 og 6.
Avatar billede madpilot Nybegynder
20. april 2004 - 18:10 #10
ap's even