Avatar billede lasborg Nybegynder
19. april 2004 - 13:13 Der er 6 kommentarer

Hjælp til hijackthis log-fil

min svchost.exe bruger 100% af min cpu kraft. ved at kigge rundt fandt jeg ud af at jag skulle scanne med hijackthis. Det er nu gjort, er der en der vil kigge på min log-fil og hjælpe mig med at løse mit problem.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:08:33, on 19-04-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\KiSS EzLink\ezlink.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\PFShared\UmxCfg.exe
C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\Program Files\Common Files\PFShared\UmxPol.exe
C:\Program Files\Tiny Personal Firewall\UmxAgent.exe
C:\Program Files\Tiny Personal Firewall\UmxTray.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\apvxdwin.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\WALLPA~1.90\WALLPA~1.EXE
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\WebWasher\wwasher.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
C:\Program Files\Opera7\opera.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\Lasse\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gjk.dk/netadmin/inet.php?autologin=1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {BF55256A-3B3B-11D2-B05B-000001145917} - C:\Program Files\Common Files\PFShared\weaddon.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLogon] D:\DOWNLOADS\NetLogon.exe /AUTO
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WallPaper] D:\WALLPA~1.90\WALLPA~1.EXE /h
O4 - Startup: WebWasher.lnk = C:\Program Files\WebWasher\wwasher.exe
O8 - Extra context menu item: Add to filterlist (WebWasher) - http://-Web.Washer-/ie_add
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37930.2618865741
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/1,5,0,4336/mcfscan.cab

På forhånd tak

Lasborg
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 13:59 #1
Jeg kigger den lige igennem for dig :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 14:03 #2
Først skal jeg bede dig om at lave en mappe kun til hijackthis og lægge programmet der over.

Derefter skal du til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] SERVlCES.exe

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\WINDOWS\System32\SERVlCES.exe (bemærk - det er ikke et "i", men et et-tal, du må ikke slette den rigtige)

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede lasborg Nybegynder
19. april 2004 - 21:09 #3
Hmm, jeg finder ikke nogen fil der hedder SERVlCES.exe - er du sikker på at det er det rigtige du vil have mig til at gøre?
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 22:06 #4
Ja jeg er sikker og hvis ikke du finder den, giver du mig en ny log.

http://grc.com/dcom/
Du kan lukke for ormen med dette program.
Brug det og giv mig en ny log efter du har genstartet.
Please :O)
Avatar billede lasborg Nybegynder
20. april 2004 - 13:21 #5
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:20:54, on 20-04-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\KiSS EzLink\ezlink.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\PFShared\UmxCfg.exe
C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\Program Files\Common Files\PFShared\UmxPol.exe
C:\Program Files\Tiny Personal Firewall\UmxAgent.exe
C:\Program Files\Tiny Personal Firewall\UmxTray.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\apvxdwin.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\WALLPA~1.90\WALLPA~1.EXE
C:\Program Files\WebWasher\wwasher.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
D:\hijack\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gjk.dk/netadmin/inet.php?autologin=1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {BF55256A-3B3B-11D2-B05B-000001145917} - C:\Program Files\Common Files\PFShared\weaddon.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLogon] D:\DOWNLOADS\NetLogon.exe /AUTO
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WallPaper] D:\WALLPA~1.90\WALLPA~1.EXE /h
O4 - Startup: WebWasher.lnk = C:\Program Files\WebWasher\wwasher.exe
O8 - Extra context menu item: Add to filterlist (WebWasher) - http://-Web.Washer-/ie_add
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37930.2618865741
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/1,5,0,4336/mcfscan.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. april 2004 - 13:52 #6
Så er din log fin ren og du kan godt slå systemgendannelsen til igen