Avatar billede ponyboye Nybegynder
19. april 2004 - 09:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra database til et link

jeg prøver at bikse med en opskrift database. Jeg har databasen og vil så trækker dataer ud fra den.

jeg har en tabel "kategorier" der indeholder hojtid , kategori og id.
Denne menu kalder jeg frem med denne kode:

strLink = "<a href='visopskrift.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

og får der lavet et link til visning af opskrifter indenfor denne kategori.

Jeg vil så gerne lave et nyt link til de opskrifter indefor den valgte kategori.

På den måde skal jeg have id´en med fra den første side samt med nye id der kommer, så den kan vise opskriften.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg får en side mere på.

Hele koden ser sådanne ud fra den første side:

strSQL = "Select * From kategorier"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

  Do
  strNavn = rs("hojtid")

  strLink = "<a href='visopskrift.asp?id=" & rs("id") & "'>" & strNavn & "</a>"

  Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Avatar billede solja Nybegynder
19. april 2004 - 10:08 #1
Så har du vel en anden tabel "opskrifter" med et "kategori" felt?

I din visopskrift.asp kan du skrive således:

strSQL = "Select * From opskrifter WHERE kategori=" & Request("id")
Set rs=Conn.Execute(strSQL)

do while not rs.eof

Her kan du udskrive dine opskrifter...

rs.MoveNext
loop
rs.close
set rs=nothing

//solja
Avatar billede ponyboye Nybegynder
19. april 2004 - 10:35 #2
jeg kan ikke få det til at virke. Måske er databasen ikke bygget rigtig op til en "menu" og så ikke kan vise opskrifter indefor denne kategori.
Jeg har lagt databasen ud her: http://www.danskehojtider.dk/down/opskriftdata.mdb
det er nok letter med en database man kan se.

Koden til visning af menuen ser sådanne ud:

strSQL = "Select * From kategorier"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

  Do
  strNavn = rs("hojtid")

  strLink = "<a href='visopskrift.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

  Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing

og siden til visning af opskrifter indenfor denne kategori:

strSQL = "Select * From opskrifter WHERE id=" & Request.Querystring("id")

Set rs=Conn.Execute(strSQL)

  Do
  strNavn = rs("navn")

  strLink = "<a href='visopskrift.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

  Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Noget af det der også er et problem er hvad der skal stå i stenen for

strLink = "<a href='visopskrift.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

når den går vidre på siderne
Avatar billede ponyboye Nybegynder
19. april 2004 - 15:52 #3
humm kukker og opretter et ny hvor jeg kan forklare det lidt bedre