Avatar billede joelsine Nybegynder
18. april 2004 - 21:17 Der er 7 kommentarer

Problemer med Brother MFC-4820

Jeg har en Brother MFC-4820C, jeg er ikke tilfreds med den.
Skal jeg printe foto på blank papir, kommer der streger på tværs
tager jeg den bedste kvalitet, blir det bedre, men kan stadig ane en streg hist og pist. I går blev print lyserød, der havde ikke stået noget i display om at nogen farve var ved at løbe tør.
Jeg skiftede dog alle 4 farver, men så blev det hele blåligt.
Jeg har hentet den nyeste driver, men den skriver at jeg i forvejen bruger den bedste driver, når jeg prøver at opdatere.
Jeg har aller mest lyst til at smide lortet ud, jeg har printet i alle instillinger, med forskelligt papir, er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre.
Avatar billede tobias28 Praktikant
19. april 2004 - 16:58 #1
hejsa!

Lav en rengøring af dyserne....kan gøres i kontrolpanelet for printeren....det bør hjælpe...bruger du refill-patroner?? eller er de originale?

mvh. tobias
Avatar billede joelsine Nybegynder
19. april 2004 - 18:33 #2
Jeg bruger ikke refill, jeg bruger originale
Printeren renser automatisk den starte og skriver renser i display, men jeg kan da prøve at få den til at rense.
har du samme printer eller erfaring med den, jeg er ikke tilfreds, jeg har haft den siden den kom frem, den er smart, men ikke særlig god kvalitet på billeder syntes jeg, den vil gerne lave streger på tværs. men nu er det det med blålige billedprint der er problemet
Avatar billede tobias28 Praktikant
20. april 2004 - 00:48 #3
Har den ikke selv, men min svigerfar har en som jeg har set i aktion, og der var intet at komme efter....har dog ikke set den lave et rigtig flot farvebillede, da han printer dem på en bedre printer han har.....

.....det med de blålige udprint lyder meget mærkeligt....jeg ville sende den ind hvis der er stadig er garanti på....det lyder nemlig lidt mærkeligt....

....jeg printer selv med en epson stylus cx6400 der varmt kan anbefales hvis du vælger at skrotte den.....kanonflotte udskrifter.... http://www.epson.dk/products/allinone/cx6400/index.htm

Mvh. Tobias

Ps. Skal derover i morgen eller overmorgen, og så kan jeg jo lige prøve at lave en flot udskrift....og se resultatet...
Avatar billede tobias28 Praktikant
01. juli 2004 - 23:51 #4
nå...så er det vist i morgen ;-) De er heller ikke for tilfredse med deres. Den bruger vist for meget blæk siger de!  Hvad har du gjort siden?
Avatar billede joelsine Nybegynder
02. juli 2004 - 00:11 #5
Jeg rodede rundt i instillinger/avanceret der kan man klikke på farveforbedring og mm,det hjalp lidt, men de der almindelige instillinger hvor man kan vælge foto kvalitet og papirtype det hjælper ikke en skid.
Det korte af det lange, det er en smart lille multifunktion maskine, men den er ikke glad for fotopapir, jeg tror den putter for meget farve på, i forhold til hvad det blanke papir kan suge, jeg er ikke tilfreds med den, jeg var sgu ved at smadre den i raseri.
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. juli 2004 - 10:52 #6
Kan problemet være typen af fotopapir? Findes der noget originalt fotopapir til en Brother?? Det burde ikke have meget at sige....men alligevel....
Avatar billede joelsine Nybegynder
12. september 2004 - 02:43 #7
hej tobias kan du ikke lægge et svar så jeg kan komme af med de point, du er jo trods alt den eneste der har kommenteret.