Avatar billede prowler Nybegynder
18. april 2004 - 18:01 Der er 2 kommentarer

Hvorfor 2 routere?

Hej eksperter, jeg har en ting I må hjælpe mig til at forstå. Jeg bor i sådan et ungdomsboligkompleks, og her har man valgt at sætte 2 routere op til at styre Internettet.

Der er en del bøvl med at den ene router skal genstartes, hvis der er for meget indgående og udgående trafik på én gang (har jeg ladet mig fortælle). (desværre den jeg er koblet til). Men så er det jeg undrer mig... hvad er fordelen i at køre med 2 routere i stedet for 1 router og 1 switch?

Vi har en Struer.net 3mb linie og 800-et-eller-andet-bøvs i upload, da kobberets kvalitet ikke kunne køre 1024 optimalt.

Nogen der har et bud på, hvorfor skidtet skal genstartes? Og hvad er fordelen?

hilsen
martin
Avatar billede freespace Nybegynder
20. april 2004 - 15:57 #1
Kunne have noget med hvad routeren kan klare... Min kan køre op til 8 Mbit downstream og 832 kbit upstream, men ved ikke hvad der sker hvis det ikke overholdes.
Avatar billede prowler Nybegynder
24. april 2004 - 03:22 #2
hmm... tjah men jeg synes stadig ikke at kunne se en fordel i det :S