Avatar billede sam3003 Nybegynder
18. april 2004 - 02:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Valg af laserprinter

Hej eksperter!

Jeg skal købe en laserprinter, idet jeg har et behov for tekstudskrivning, men ikke billeder (altså ikke blækprinter!)

Jeg overvejer følgende:

Minolta QMS Pagepro 1250 W

Brother 5130

Oki B4200

Mine krav: ud over pæn udskrift: driftsikker og billig pr. side.

Ser frem til jeres svar...
Avatar billede sam3003 Nybegynder
18. april 2004 - 02:24 #1
og så blev jeg pludselig klar over, at klokken er 2:23 og jeg skal tideligt op: sov godt natteravne!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. april 2004 - 02:40 #2
Så kan du jo kigge på Samsung Laser printere når du igen er klar.
HP har iøvrigt en god farvelaser printer til ca. 5000 kr.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
18. april 2004 - 14:09 #3
jeg kender ikke de to andre OKI og Minolta - men brother kan jeg varmt anbefale. Stor god papertray - ikke ala HPs plastictray, som på deres Blækprintere. God økonomi - du kan få en toner til 6000 A4 ark ved 5%dækning til ca. 800,-
Avatar billede sam3003 Nybegynder
18. april 2004 - 15:40 #4
nordicwolf> hvilken Samsung model kan du anbefale, som er i klasse med dem jeg har nævnt? Er Samsung bedre end Brother eller er det hip som hap?
Avatar billede sam3003 Nybegynder
18. april 2004 - 15:43 #5
ps:kan I ikke fra nu af sende svar, så jeg kan afregne med det samme, hvis I giver mig noget jeg kan bruge;o)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. april 2004 - 16:07 #6
Jeg har selv den der hedder 1450 som jeg gav omkring 1800 kr. for den er knivskarp og dens spareknap er altid trykket ind, alligevel har den ikke svigtet mig. Jeg mener den giver alligevel meget flotte sort/hvid kopier, en meget rummelig papirbakke, kan evt udvides med en bakke 2, tager kuverter o.a.

Jeg ved at der er en større model 22xx, sok kan duplex, skrive på beggesider uden at vende og med mener jeg 2 papirbakker som standard, prisen er et skuf men mener at den koster omkring 2500 kr.

Grunden til at jeg nævnte HP, er at det er den billigste farvelaser jeg har mødt længe.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. april 2004 - 16:08 #7
Det var det du bad om og jeg glemte
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. april 2004 - 16:18 #8
Minoltaen kender jeg kun af udseende,

Brother er altid god for en rigtig fremragende kvalitet af en laserprinter, men med en dyr patron når denskal udskiftes.

Oki synes jeg er en mængde printer, for mange af dem fremme og for billige i finish
Avatar billede lede Nybegynder
18. april 2004 - 17:21 #9
Samsung ML-1710 hvis det mår være en GDI (Windows printer) eller ML-1750 Hvis den skal have HP's PCL6 sprog. Geniale utroligt holdbare printere, med en rigtig papirskuffe til 250 ark. Billig i drift, og så har den en genial "toner saver" knap som yderligere sparer 40 % toner, hvis udskriften ikke skal bruges ud af huset, da den bliver lidt mere grå at kigge på, dog ikke den store forskel. Har praktisk talt altid knappen inde. Kan VARMT anbefale Samsung, og så fylder den næsten ingenting på skrivebordet.
Avatar billede sam3003 Nybegynder
18. april 2004 - 22:00 #10
Tak for hjælpen. Det var nodicwolf, der løb med point iden han/hun var først med Samsung anbefaling. Sådan én køber jeg!
Tak til alle for hjælpen!
Avatar billede kenp Novice
19. april 2004 - 09:19 #11
Lede du skal hente point her http://www.eksperten.dk/spm/490764
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
19. april 2004 - 11:15 #12
ja det er jo lige med at huske det hele,tak