Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 20:05 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kun front og bashøjtallere virker i 5.1 system?

Hey....

Jeg har omsidder fået mit nye 5.1 lydkort sat i og mit 5.1 højtallersystem til. Problemet er bare, at der kun kommer lyd ud af fronthøjtallerne og af subwooferen. Der er ikke lyd i hverken de to rears eller i center?

Hvad kan der være galt og hvordan kan det fixes?

mvh. Kristian
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2004 - 20:06 #1
Og du har vel sat det korrekt op i dine drivere?
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 20:10 #2
Det er nok problemet, jeg fik ikke noget software med drivere med til lydkortet. Jeg har prøvet at hente et par drivere fra creativs hjemmeside. Bl.a. en som hedder livedrvpack.exe, men den siger, at den ikke kan finde et creative lydkort...så har jeg prøvet nogle andre, men de kræver nogle tidligere versioner af drivere, som sikkert ligger på sådan en cd....
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. april 2004 - 20:35 #3
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Du har vel været derinde...
Du skal have fat i audiohq. Det er creatives player. Der kan du stille på settings til højttalere om det skal være 2.1 elle 5.1 osv....
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 21:05 #4
Jo, men hvor henne ser du den?
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 23:08 #5
Hmm....ingen andre som ved hvad der kan være galt. Har prøvet at finde det der AudioHQ, men uden held...
Avatar billede mireigi Novice
17. april 2004 - 23:18 #6
På den CD der fulgte med dit lydkort ligger det program andersenph omtaler... Efter indtallation af dette, dobbeltklikker du på SoundBlaster Live! 5.1 ikonet ved siden af uret nederst til højre...

I vinduet der popper op, vælger du speakers... Herunder kan du vælge en 5.1 opsætning...

Ellers så tjek at du har sat stikkene rigtigt i (venstre til højre):
Sort | Grøn | Ingen | Orange | Ingen

Stikkene skal sidde på samme måde bagpå din sub...

Hvis det ikke virker, så er det dine højtalere som er forbundet forkert...

S.R.
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 23:20 #7
Problemet er, at der ikke fulgte en cd med... vist nok fordi det var en bulk version jeg havde. Stikkene skulle vist nok være sat rigtigt i, der er farver på så det skulle vist ikke være til at tage fejl af....
Avatar billede ulkj Praktikant
17. april 2004 - 23:58 #8
Hmmmmm er du sikker på det er et creativ kort du har fådet ??? hvis driverne ikke vil kændes ved det! lyder lidt mystisk

Hvad står der under enhedshåntering ??????
Avatar billede grosvik Nybegynder
18. april 2004 - 00:51 #9
Der står creative SB Live series (WMD)...
Avatar billede mireigi Novice
18. april 2004 - 18:27 #10
Har fundet en guide til det her:
http://dmzweb3.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=992,E=0000000000024555093,K=9768,Sxi=0,Question17143=obj(17143):obj(17179)

Prøv at følge den punkt for punkt... Er sikker på at du vil finde en løsning på dit problem...

/MiReiGi
Avatar billede grosvik Nybegynder
18. april 2004 - 19:19 #11
Det var faktisk en meget fin side du har fundet... Jeg har ændret højtaller systemet inde i kontrolpanel -> Lyde & Lydenheder --> Avanceret. Det har imidlertidigt ikke hjulpet - desværre. Der ser ud som om, at jeg skal have den der cd fra creative, hvor der er et par drivere og programmer, som måske kan ændre det...

Men det forekommer mig stadig underligt, at der ikke sker noget når man ændre det til et 5.1 system, som jeg prøvede...

//Kristian
Avatar billede mireigi Novice
18. april 2004 - 19:40 #12
Jeg ved ikke helt om det er lovligt at poste et link til download af programmet fra andre steder end creative.com da programmet er ®'ed...

Jeg har CD'en, men vil ikke lægge installationen ud på nettet, hvis det er ulovligt...

En kommentar fra Co-admins eller andre regel-hajer ville være dejligt...

/MiReiGi
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2004 - 19:42 #13
Har også en cd der måske kan bruges, og har af samme grund ikke lagt den til download på min ftp - endnu
Avatar billede grosvik Nybegynder
18. april 2004 - 20:07 #14
Ok, jeg forstår jeres "dilemma", jeg har snakket med en ven, som har cd'en. Den er godt nok til Live! 5.1 DIGITAL, mens mit er Live! 5.1 PLAYER... mon det gør nogen nævneværdig forskel?
Så vidt jeg ved skal jeg kun bruge programmet Mixer, og vist nok også et til og ikke nogle af driverne...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2004 - 21:20 #15
Så er det ligemeget - programmet er det samme, så brug hans cd :)
Avatar billede grosvik Nybegynder
18. april 2004 - 21:22 #16
Til Mireigi, du får lige nogle point, og John, hvis du vil have lidt for hjælpen så bare giv et svar...
Avatar billede grosvik Nybegynder
21. april 2004 - 14:11 #17
//lukket
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
21. april 2004 - 14:16 #18
Takker for points...

/MiReiGi