Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:10 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

langsom bærbar

Hejsa alle sammen.
Min bærbar er blivet alt for langsom. den er langsom når den starter op, når jeg er på nettet men også offline
'lidt info
1.1 GHz, 256 MB SDRAM. 20 GB (8.42 GB ledig plads).
kører med XP

hvad kan jeg gør for at får min computer til at være ok igen?
Avatar billede arlet Juniormester
17. april 2004 - 17:11 #1
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:13 #2
jeg prøver den lige ;)
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:14 #3
jeg mener at jeg har prøvet det hele før :(
Avatar billede arlet Juniormester
17. april 2004 - 17:16 #4
Hvad har du liggende under start, altså i msconfig??
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:20 #5
hpztsb04 , DirectCD , MsgPlus , aim ; freemem , PalNetware , MemTurbo
Jeg ved ikke om dette er svaret på dit spørgesmål, ellers må du forklare noget mere ;)
Avatar billede arlet Juniormester
17. april 2004 - 17:23 #6
Nu var det mere om der var nogle du ikke kendte..

Ellers hent en hijackthis, så kan jeg hurtig se om der ligger noget og bloker for hastigheden: Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:27 #7
her er en frisk log

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:26:35, on 17-04-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Avconsol.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Webscanx.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\FreeMem Standard\freemem.exe
C:\Programmer\Paltalk\pnetaware.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\program files\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [AIM] C:\PROGRA~1\AIM\aim.exe -cnetwait.odl
O4 - HKCU\..\Run: [FreeMem Pro] "C:\Programmer\FreeMem Standard\freemem.exe" Startup
O4 - Startup: PalNetaware.lnk = C:\Programmer\Paltalk\pnetaware.exe
O4 - Startup: MemTurbo.lnk = C:\Programmer\Silicon Prairie Software\MemTurbo\memturbo.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {498A0AC2-A3AC-11D4-80A9-0050DA680987} (HearMe (Firewall) Voice Control) - http://www.englishtown.com/EtownResources/HearMe/hmvcfe.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37898.439849537
O16 - DPF: {BB95299D-B65B-47E0-8DDB-697A66298C3A} (UniVoiceX Control) - http://arabvc.com/voice.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/1,5,0,4306/mcfscan.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by9fd.bay9.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O16 - DPF: {F5820AD3-9B20-423E-B2AA-7AF2B4055746} (CRegistryDownload Class) - http://download.paltalk.com/download/0.x/regdload.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab
Avatar billede arlet Juniormester
17. april 2004 - 17:35 #8
Det er ikke snavs og der ligger ikke noget særligt i opstarten

Har du prøvet en diskdefragmentering??
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:36 #9
yes
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:47 #10
vil en formatering af harddisken hjælpe?
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 17:49 #12
skal jeg køre alle 3 eller er det nok men én?
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 20:51 #13
din swap er nok  defragmenteret
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 20:52 #14
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 20:54 #15
eller download spy sweeper og CWShredder kør disse to så får du rydet op :)
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 20:56 #16
prøver lige ;)
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 20:57 #17
Læs lige den her

En perfekt install af windows xp

Er din maskine langsom fordi din swapfil er defragmenteret eller går den i sort.

Det første du gør er at sætte din win xp cd  i drevet og boote fra den, når du kommer til partion opdeling skal du først lave en c:\ partion, til din Windows, den skal cirka være på 15 gb det kommer lidt and på hvor meget du bruger din Windows og til hvad, spiller du og laver grafik skal den være større, det næste du skal lave er en partion til din page fil eller virtual memory, alt efter hvor meget ram du har, opretter du en partion der passer til den støerlse dine ram har,  i mit tilfælde  har jeg 512mb ram og lavet en partion på 2gb jeg ved godt det er rigeligt men heller det, end for lidt, det næste jeg gør er at bruge resten af min disk plads til en treide partion som jeg bruger til at lægge musik, billeder download osv så de ikke kommer til at fylde på mit c drev, nu er jeg klar til at forsætte install, når du er færdig og windows xp står klar, skal du højreklik på denne computer går ind i settings advanced virtual memory ændre eller change, fin nu det drev du har lavet til din page fil og maker og sæt prik i custom size skriv 782 hvis det er det du har brug for i initial size og 782 i maksimum size,( jeg har selv 400 mb i max og min,) og det kører ganske fint. Maker nu dit c:/ drev og sæt prik i no paging file, nu lukker du det hele og windows beder om at blive genstarte det gør du så og er nu færdig. Det skal lige siges, at der ikke (så vidt jeg ved), er nogen bevis for, at hvis du lægger din swap på en anden fysisk disk, skulle være bedere, jeg har prøvet begge dele uden nogen mærkbar virkning. Undskyld hvis jeg roder lidt men jeg har en engelsk win så kig neden for.
Nu får du en Windows der kører stabilt og lidt hurtigere og fejlfri og du har nu fuld kontrol over din swap fil, jeg vil lige anbefale et lille program som kan defragmenter swap, hent det her ( http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml ) det er et rigtig fint stykke software som er nem at gå til.

Mvh Koldborg.
________________________________________________________________________________
Det anbefales at din swapfil er 1,5 gange større ind dine ram dvs. hvis du har 256 ram skal din swap fil være 384
Højreklik på denne computer> egenskaber> avanceret> indstilling for ydeevne> skift, her sletter du indstillingen for drev C: og opretter en ny på det drev der er lavet til det.
God fornøjelse håber i får noget ud af det.
___________________________________________________________________
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 21:05 #18
min win xp har aldrig kørt så godt, siden jeg lavede en partion til swap, og den er blevet lidt hurtiger syntes jeg, men vigtigst af alt den er stabil og kører fejlfri ;)
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 21:07 #19
nu skal du ikke blive forvirret, kør først de tre programmer jeg anbefalede dig og se så om det hjælper.
Avatar billede megata Nybegynder
17. april 2004 - 21:10 #20
mmkay ...
er tilbage når det er done ;)
Avatar billede koldborg Nybegynder
17. april 2004 - 21:40 #21
hvordan går det ????????????
Avatar billede megata Nybegynder
18. april 2004 - 15:42 #22
der er ikke sket noget særligt, den er langsom endnu :(
Avatar billede zeron1111 Nybegynder
18. april 2004 - 22:55 #23
1. Easycleaner 2.0 synes jeg er et udmærket oprydningsværktøj.

2. Måske kunne du deaktivere nogle services:
http://www.pro-networks.org/XPMaNiA/services.shtml

3. Har du de 2 antivirus-programmer (Panda og McAfee) kørende med startup scanning eller i realtime protection-mode sløver det også tingene ned.
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. april 2004 - 06:20 #24
fik du kørt de tre programmer jeg henviste til?
Avatar billede megata Nybegynder
19. april 2004 - 13:27 #25
Jeg har prøvet alt det I sagde, takker
men problemet er der endnu
Beklager mine forsinkede kommentarer :( pc'en er jo helt forviret
Synes I en formatering af harddisken kan hjælpe? hvis svaret er ja, PLZ sig mig om det er noget jeg kan selv klare ell. kræver det nogen der har styr på tingene?dette spørgsmål lukkes snart ... takker igen
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. april 2004 - 13:50 #26
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. april 2004 - 13:53 #27
Du kan også-i opstarten prøve med Bootvis:http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml
Og under netværksforbindelser, h.klik på din forbindelse-egenskaber, fjen flueben i fil og udskriftsdeling
Avatar billede megata Nybegynder
19. april 2004 - 13:55 #28
mkkay jeg prøver ;)
Avatar billede megata Nybegynder
22. april 2004 - 21:46 #29
pc'en er stadigvæk langsom. takker alle for indsatsen ;)
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. april 2004 - 21:55 #30
arlet, mht. din http://www.arlet.dk/langsomcomputer.htm, så bør temporære filer også være med. Vi havde engang 2 maskiner, som dannede tmp-filer ad H til, ca. 800 MB - 1 GB. Når Windows var indlæst, var der timeglas i 15-20 min, hvor pc'en ikke kunne anvendes. Det skyldes, at Windows skal have styr på hvad der ligger af filer i mappen. Når Windows havde styr på alle filer, forsvandt timeglasset, og pc'en kunne bruges. Men det var jo ikke holdbart for brugeren.

Nu var det Win98, så jeg tilføjede denne linie til autoexec.bat:

deltree /y c:\temp\*.*

Fra Win NT og frem kan det klares i Miljøvariabler. For lige at få ryddet helt op, bør man også søge efter tmp-filer og slette indholdet fra Papirkurven, så ikke man har 2 GB liggende dér.

Jeg ville tage det med, hvis jeg havde så god en hjemmeside, som du har :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. april 2004 - 21:58 #31
Rettelse: Det var

deltree /y c:\windows\temp\*.*
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. april 2004 - 22:03 #32
koldborg: Man kan uden problemer sætte swapfilen/pagefile til 2-2½ gange den installerede fysiske RAM
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. april 2004 - 22:14 #33
... og flytter man swapfilen over på et andet drev/en anden partition, vil man aflaste læse/skrivehovederne i harddisken: Windows bliver indlæst, Windows skal holde styr på en dynamisk swapfil (som bør være statisk, og ligge på et andet drev), samtidig med, at du har en masse åbne programmer. De kan godt komme på overarbejde, når hukommelsen er fyldt op, og swapfilen bliver taget i brug. Det kommer til udtryk på den måde, at harddisken sløver hele systemet og larmer (arbejder) uhensigtsmæssigt. Man føler, at pc'en bliver tvunget i knæ. Så der er mere tale om forebyggelse, fremfor forbedring af ydeevne. Desuden går det meget hurtigere, når du defragmenterer dine drev, da der ikke bliver rodet ved swapfilen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. april 2004 - 22:20 #34
Jeg går lige i selvsving med denne sidste ting :o)

Prøv at undgå for meget fikumdik. Jeg tænker på sjove lyde, animationer m.m. i Windows. Jo mere "lir" du lægger på, desto flere ressourcer bliver der brugt.

Stopper nu. Håber du kan bruge noget af det :o)