Avatar billede charon_dk Nybegynder
10. februar 2001 - 00:50 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Guiden Netværksforbindelse og opkaldsprofilen virker ikke.

Hjælp, Guiden Netværksforbindelse og egenskaber for Opkald forbindelse virker ikke.

Jeg har lige installeret Windows 2000 Pro og oprettet min opkaldsforbindelse. Kan både ringe op, afbryde forbindelsen og rette i egenskaber for opkaldsprofilen. Men efter jeg har installeret mine hardware drivere/programmer virker Guiden og egenskaberne ikke mere. Guiden stopper når man når til \"Type af netværksforbindelse\" og den eneste valgmulighed er \"Ring op til Internettet\", resten er deaktiveret.Og når jeg prøver at trykke \"Næste\" sker der intet.
Med hensyn til egenskaberne for opkaldsprofilen sker der intet når jeg prøver at hente dem frem.
Desuden kommer følgende meddelse når jeg prøver at lukke min internetforbindelse
\"Der opstod en fejl ved afbrydelse af forbindelsen
Forbindelsen kan ikke afbrydes i øjeblikket. Denne forbindelse anvender muligvis en eller flere protokoller, der ikke understøtter Plug-and Play, eller også kan den være blevet startet af en anden bruger eller systemkontoen\".
Mit modem er et Eicon DIVA T/A ISDN Modem og netværkskortet er et D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet Adapter (RevB), som ikke er forbundet til noget netværk.
Hvad er der gået galt?
Avatar billede brain Nybegynder
10. februar 2001 - 00:57 #1
Problemer med opkaldsforbindelserne opstår som regel når der er installeret en forkert driver til modemet eller driveren ikke er blevet elt installeret. Prøv at afinstallere dit modem, og afinstallere hele opkaldssektionen i Windows Setup. Controlpanel | Add/Remove programs | Windows Setup

Og installer det igen... Den procedure har løst samme problem for mig engang...
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2001 - 00:59 #2
Hvis ikke brain\'s forslag virker, så er det højst sandsynligt dels fordi du lukker din internetforb. ved at slukke for modemment, istedet for at vælge \"disconnect\" ved modemegenskaberne, ikke?

Ellers kan det være din version af win2000. Jeg måtte få en ny udgave fordi den gamle ikke kunne med mit modem...
Avatar billede codebase Praktikant
10. februar 2001 - 01:15 #3
slet alt i din netværksopsætning. Genstart maskinen.

Gå ind under netværksopsætning, og fjern alt andet en Opkaldskort Netkort TCP/IP opkaldskort og TCP/IP netkort.

_codeb@se.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
10. februar 2001 - 01:17 #4
pacr00n
Vælger \"Afbryd forbindelsen\" i start-bjælkens ikon for opkaldet, da det er et ISDN Modem, der skal være tændt hele tiden for at modtage analoge telefon opkald.

Har lige været inde på Windows Update, hvor siden bad om lov til at installere Active Setup, hvilket jeg gav den lov til. Da jeg tilfældigvis tjekkede guiden og egenskaberne igen virkede de. Kan det være at Active Setup har lagt noget ind der har \"fixet\" problemet???
Avatar billede codebase Praktikant
10. februar 2001 - 01:23 #5
Avatar billede charon_dk Nybegynder
10. februar 2001 - 01:30 #6
codeb@se
Hvad er sammenhængen mellem mit problem og dit link til Microsoft Support. Har været inde og læse den og kan ikke se nogen sammenhæng, da min IE er version 5.0.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
10. februar 2001 - 01:33 #7
codebase
Ups, artiklen omhandler også IE 5.0. Men stadigvæk, mit problem er ikke downloading. Men oprettelse af nye opkaldsprofiler.
Avatar billede codebase Praktikant
10. februar 2001 - 01:33 #8
se her: Internet Explorer versions 5, OG  5.5  :)
Avatar billede charon_dk Nybegynder
26. april 2001 - 12:16 #9
Har endelig fundet problemet efter flere installationer af Windows 2000. Det lader til at programmet Prody Parrot, som følger med Sound Blaster Live! lydkortet, ikke er kompatibelt med Windows 2000. Programmet overskriver bl.a. filerne inloader.dll og wininet.dll, som begge er internet komponenter. Men om det er det der forårsager fejlen ved jeg ikke. Guiden Netværksforbindelse virker ihvertfald ikke efter installation af Prody Parrot. Jeg har delt pointene ligeligt imellem jer som tak for hjælpen og den lange ventetid.