Avatar billede suicid3 Nybegynder
17. april 2004 - 14:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min skærm vender forkert!

Hygge til, Nej det er ikke fordi min skærm er vendt på hovedet, men det er mit skærm billed er drejer 180 grader, og det der før var indsunket skubbet ud af og omvendt og musen skal bevæges modsat for at komme det rigtige sted hen. Men dette gælder dog kun i Windows ikke i spil. Jeg køre Windows 2000 Pro, Norton Antivirus 2002 (fuldt opdateret den 15/4-04) og Ad-Aware 6.0 (opdateret den 15/04-04). Da det bliver en smule trættende at læsse på hovedet i længden, er det så ikke nogen det kender en løsning. Virusscanneren finde intet og heller ikke Ad-Aware.

PLZ hjælp mig PLZ
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 14:47 #1
Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du igang med følgende:

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 14:50 #2
Åbn "Egenskaber for skærm" -> "Indstillinger" -> "Avanceret" -> "Dit graffikkort's navn" -> Led efter et menupunkt hvor du kan rotere det viste skærmbillede... Her skal den sættes til "Landscape (0 degrees rotation)"... Så burde det løse sig...

S.R.
Avatar billede jurij Nybegynder
17. april 2004 - 15:01 #3
Du har nok nVidia graffikdriver. Højreklik på skærmen ,tryk Egenskaber, så Instillinger, så er der en menu der hedder Geforce* i avanceret, så i venstrer side der er der et punkt der hedder fejlfinding, der akviverer du nVidia ikonet, og hvis man højreklikker på ikonet i proceslinjen er der et punkt der hedder Rotationsindstillinger...
Håber du har en nVidia driver :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2004 - 15:10 #4
Det ville ikke skade, at smide en HijackThis herind......:

Følg vejledningen for Spybot og Hijackthis her: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Smid loggen herind, i dette spm, så vil vi kigge på den. Husk at indsætte *alle* linier fra loggen herinde.
Avatar billede suicid3 Nybegynder
17. april 2004 - 19:35 #5
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:58:36, on 17-04-2004
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ssoftsrv.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\WINNT\System32\igfxtray.exe
C:\WINNT\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINNT\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\isaf-inet3\Dokumenter\LG\DL\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINNT\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINNT\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://download.yahoo.com/dl/installs/yinst.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {5B27C20D-FFB6-4054-BA78-DE4A059BC75A} (Microsoft Office Template Downloader) - http://office.microsoft.com/danmark/templateGallery/msotd.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37768.9693634259
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Håber det kan hjælpe jer.

Jeg har prøvet at rotere min skærm det hjælper ikke 180 grader og 0 grader giver det samme, men den kan godt rotere 90 grader højre og venstre.

Grafik kortet er et Intel(R) 82845G Graphics Controller.

Jeg har desværre ikke mulighed for at skifte kortet eller geninstallere windows da det er en af forsvarets maskiner.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. april 2004 - 20:10 #6
Intet i loggen.
Du bør hente og installere Servicepack 4 til win2000, samt Internet Explorer.
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
Avatar billede jurij Nybegynder
17. april 2004 - 21:46 #7
Det var mærkeligt, hvad med at logge på en anden bruger, er det så også det samme problem.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 22:14 #8
Prøv at afinstallere din driver til grafik og derefter installere den igen.
Avatar billede suicid3 Nybegynder
18. april 2004 - 14:42 #9
Det er det samme om jeg logger på som admin eller som normal bruger det ændre ikke noget.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 15:03 #10
Højreklik på Denne computer og vælg Egenskaber.
Vælg fanebladet Hardware og klik på Enhedshåndtering.
Klik på det lille plus ved Skærmkort, højreklik på Skærmkortet og vælg fjern.
Bekræft at du vil fjerne det og genstart.

Efter genstart finder din pc Ny hardware og installerer antageligt selv den driver som skal bruges. Sker det ikke må du gøre det manuelt.
Avatar billede suicid3 Nybegynder
20. april 2004 - 04:14 #11
victor-1 var den heldige vinder... det virkede, da jeg smed printeren også. hvis jeg installere den så sker det igen...

!!!MEGET MÆRKELIGT!!!

victor-1 smid et svar så får du dine point :D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. april 2004 - 10:53 #12
Takker på forhånd !
Godt det kom til at virke igen ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. april 2004 - 17:33 #13
Prøv en gang at finde en nyere driver til printer, så du også kan få den til at virke ;o)