Avatar billede reds2001 Nybegynder
17. april 2004 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Uskarp tekst i ImageReady

ja jeg ved det, dette spørgsmål er blevet stiller 100 gange før men der er ikke rigtig nogle scenarier der svare til mit så derfor endnu en tråd. Jeg har kastet mig ud i webudvikling og bruger ImageReady til at lave billeder som jeg bruger til kontroller i VS ASP .NET. Mit problem er når jeg skal lave en knap så laver jeg en kasse og indsætter en tekst. Teksten bliver aldrig rigtig skarp som i nok har gættet. Hvad pokker gør jeg ved det?
Avatar billede spe Nybegynder
17. april 2004 - 10:58 #1
Et bud på hvad du kan gøre er at vælge en skrift der er specielt udviklet til webbrug, ofte kaldet en pixelskrift. verdana er et eksempel på sådan en skrift.
Og ellers ville det være rart at se et eksempel på dine knapper, så kan det være lettere at give dig flere bud på hvad du kan gøre.
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. april 2004 - 17:23 #2
Enten (hvis du vælger en "ikke standard font") skal du lave bogstaverne større
(sikker OVER 12pkt.) ellers skal du vælge at bruge en standardfont (fx verdana)
sætte den til 10ptk. og give den "egenskaben" "NONE" (istedet for "crisp" eller "strong" som er default setting)
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. maj 2004 - 00:52 #3
hvaså reds er du kommet videre, ?
måske tid til at lukke søprgsmålet ?
:)
Avatar billede reds2001 Nybegynder
29. maj 2004 - 06:54 #4
Sorry guys, har lige været en mnd. i Thailand :-).
Ja jeg har faktisk fundet løsningen på problemet, og det er ganske simpelt. Når man laver kasser i ImageReady kan størrelsen på kassen være en anden end den man regner med, bl.a. pga. den Styles attribut man nu ønsker. Det bevirker selvfølgelig at billedet kommer til at se forkert ud når det anvendes i VS Studion .NET.

Jeg lukker