Avatar billede adema Nybegynder
16. april 2004 - 21:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

diablo2 cd vs drev..

hey i dejligt vidende folkens..
jeg har for nylig investeret i noget nyt hardware (gfx, hdd)
efter jeg fik en ven til at sætte dette i virkede min brænder ikke.. så nu har jeg lige skilt det hele ad, og samlet maskinen igen. byttede rundt på ide kablerne og wupti, nu virker alle tingene igen..

fik et tip af en person på irc om at have en master og en slave på hvert ide kabel, denne regel har jeg fulgt. og det virker øjensynligt fint nok nu, brænderen kan både starte læse og afspille.

men til det hovedsagelige spørgsmål, nu hvor jeg har skiftet kablerne vil mit diablo2 lige pludselig ikke se at cd'en sidder i. spillet kan godt starte men får en fejlmeddelelse hvori der står noget med en game.exe der er gået i critical error blablabla

well, hvis jeg booter diablo2 på mit G: (dvd-drev) siger den at den ikke kan finde disken i H: (brænder-drev) og omvendt.. nogen der kan forklare mig hvorfor dette pludselig er tilfældet???

jeg vil give hvad som helst for at få det her til at virke.
på forhånd tak
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. april 2004 - 21:28 #1
spillet gemmer sikkert stien, det er installeret fra og til, og hvilket drev bogstav, cdén kommer fra.
Så geninstaller..O/
Avatar billede fromsej Praktikant
16. april 2004 - 21:40 #2
Tjek lige først om der findes en .ini fil i mappen du har installeret spillet i, der kan du ændre stien.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 21:44 #3
Det gør der ikke... Har selv spillet D2 i et par år, men har nu forladt da det blev for ensformigt... Og kendte godt til problemet med at CD'erne ikke kunne læses fra andre drev end installationsdrevet...

Én mulighed er reinstall, men tror ikke at det virker... I så fald skal du installere patch 1.10 igen for at undgå evt. problemer med cd'en...

Der er en række andre muligheder som kan anvendes for at forhindre CD-problemer OG forbedre performance... Men de er desværre ikke lovlige, så derfor må de ikke postes her...

S.R.
Avatar billede dmcn Praktikant
16. april 2004 - 21:44 #4
Eller gå i Start -> Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration, vælg diskhåndtering og tildel dine CD/DVD-drev drevbogstaver der passer efter hvad Diablo forventer.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 21:46 #5
n0rmality -> Også en mulighed som evt. kan virke...

S.R.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. april 2004 - 21:51 #6
hvis man har originalen, er det ok, at lave et image, og kører det over et virtuelt cd drev..?

hvor slemt er det at geninstallere, og hvorfor skulle det ikke virker, ok, måske man skal køre en regclean, eller i værste grad, selv ryde op i regedit.??

:o)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 22:05 #7
Imaging er jo digital kopiering, og ved at Blizzard er MEGET strenge hvad angår ændring/kopiering af deres produkter, så tvivler meget stærkt på det...

Hvad angår det med reinstall, så har alle ver. af D2, AFAIK, problemer på et eller andet plan med nogle drev... Selvom jeg har lovlige udgaver af D2 + expansion var jeg fx. nødsaget til at fjerne cd-tjekket under opstarten af D2 helt frem til ver. 1.10 for at jeg kunne starte spillet... Lidt øv, men sådan var det... At cd-tjekket var væk øgede også D2's performance, da der ikke skulle læses fra CD'en hvert minut for at tjekke at den reelt sad i...

S.R.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. april 2004 - 22:22 #8
I stedet for at geninstallere for at få den rette installationssti, kunne det så tænkes at strengværdien "DiabloIICD" i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Blizzard Entertainment\Diablo II" skulle ændres til det ønskede drev?

"DiabloIICD" findes dog også andre steder, så det skal evt. rettes de steder det forekommer.
Avatar billede adema Nybegynder
18. april 2004 - 17:52 #9
tak for svarene. jeg tror selv jeg fik fixet problemet :S
Avatar billede adema Nybegynder
05. juli 2005 - 16:01 #10
for at rydde op, føler du/i dig/jer snydt. så smid et en kommentar, og så tildeler jeeg bare point