Avatar billede izecube Nybegynder
16. april 2004 - 17:58 Der er 3 kommentarer

Startup problem, svchost.exe

i skal hjælpe min nabo med at få hans computer op og køre igen!

Hver gang den starter op kommer følgende meddelelse:
Microsoft Visual c++ Runtime Library

Runtime error!
Program: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way.

Please contact the jadda jadda.. resten skal ikk bruges til noget..

Og så hænger den ellers der i 8-10 minutter og laver ingenting.. så kommer den igang men kan ikke bruges til noget. alt hvad jeg skal ha gjort er at kopiere 2 filer fra en hd til en anden (webbank).. men den vil ikke lade mig gøre det, den vil ikke ligge noget ind i udklipsholderen..

Jeg kan ikke kopiere den med en prompt ved at skrive move.

Ville ha repareret win xp, men da deres computer er en amitech har de sådan nogle underlige førstehjælpsnogen som vil have at den skal formateres inden.

Jeg overvejer at få lavet en dos diskette så jeg kan komme ud i plan dos før win xp HOME piller ved det... men hvordan gør man det til xp?

mvh. Brian Lauidsen
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:21 #1
Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk, og check hjælpen og evt. skriv i deres forum!
Jeg havde samme problem, og der fik jeg gratis support på deres forum :)
Avatar billede espersen Novice
16. april 2004 - 19:22 #2
Du kan nok bruge en gammel Win98 diskette og så boote op på den (og se C-drevet såfremt det er FAT32)

Gå først ind i bios og sæt Diskettedrevet til at være 1. bootdevice under BootOptions (noget i stil med det hedder det)
Avatar billede espersen Novice
16. april 2004 - 19:24 #3
Hvis du geninstallere med de skiver fra Amitech så hent lige SP1a + kritiske updates ned inden og installér INDEN den sendes på nettet igen !

Sp1a : http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

Samling af kritiske updates : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Her er listen over fixes i Sp1a _: (bemærk især den lange række som er relateret til programrettelser og Sikkerhed!!)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fServicePacks%2fWindows%2fXP%2fSP1FixList.asp