Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WinXP Pro Firewall og MSN Messenger

Hvilke porte benytter MSN Messenger sig af når den sender/modtager filer, og kan man åbne for disse i WinXP Pro Firewall så forbindelsen udnyttes optimalt - UDEN at man får sikkerhedsbrister???

Er lidt træt af kun at kunne overføre med 2-5 KB/s i MSN Messenger, selvom det er 1Mb/256 forbindelse for modtager og afsender...

Håber i forstår hvad jeg mener...

S.R.
Avatar billede espersen Novice
16. april 2004 - 16:49 #1
6901 (voice)
6891-6900 (file transfer)
1863 (messaging)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887
Avatar billede espersen Novice
16. april 2004 - 16:51 #2
mht. firewall så er WinXP's indbyggede ikke den bedste ! - tag et kig efter fx. Sygates gratis af samme slags ; den giver yderligere bedre info om hvilke programmer som vil på nettet, hvilket du kan nægte eller acceptere
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 18:18 #3
Hvilken en er egentlig bedst... SyGate eller ZoneAlarm???

S.R.
Avatar billede espersen Novice
16. april 2004 - 18:55 #4
hhmm... lidt efter temperament - Synes de begge er langt bedre end XPs !
De er begge nemme at bruge ;o) - Af gratisversionerne synes jeg dog Sygates er at foretrække.

se evt.
http://www.eksperten.dk/spm/458116
http://www.eksperten.dk/spm/387629
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. april 2004 - 19:42 #5
Undgå XP indbyggede firewall, den er uanvendelig. Rygtet vil vide at der er rettet meget af firewallens kode i SP 2 til XP, så det kan være at den bliver bedre (det kan ikke gå den anden vej)
Avatar billede espersen Novice
16. april 2004 - 20:44 #6
hehe - enig - Sp2 ser faktisk spændende ud ;o)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 22:28 #7
espersen -> Smider du lige et svar?

S.R.
Avatar billede espersen Novice
18. april 2004 - 13:10 #8
;o)  takker