Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 15:56 Der er 74 kommentarer og
2 løsninger

Der er noget galt med PC!

Hej Allesammen.

Her for et par måneder siden blev jeg den glade ejer af

Computerland P4 FX Game
Processor P4 3200MHz 800MhZ. FSB. Hyper-T
Bundkort ASRock P4VT8, 800 FSB. 6X USB 2.0
Ram 512MB DDR PC3200 1.parts
Grafik 8xAGP 256MB GeForce FX 5700XT DDR tv-out
Harddisk 120GB 7200rpm. 8,5 m/s
Netkort 10/100 Mbit netkort
Lydkort AC97 16bit 3D
Diskdrev Alps 1,44MB 3,5"
Combo 16x52x24x52x LG
Kabinet Codegen Midi ATX 300 watt PSU Low noise 2X USB i front

Men efter et stykke tid (en måned eller sådannoget) begyndte den at "fucke" :S
Den fryser nogle gange i CS, og genstarter..
Og når den har genstartet, efter at den har frosset i CS, så har den nogle gange problemer med at tænde osv. :'(

Jeg håber at der er nogle som kender til mit problem, og evt. kunne sige mig hvad der er galt!
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 15:59 #1
Tjek for spyware-->
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Begge programmer hentes ned, installeres, opdateres og køres. Alt de finder skal slettes.

Onlinetjek for virus-->
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Tøm offline indhold-->
funktioner>internetindstillinger>slet filer> ving af i slet alt offline indhold

Hent alle windows updates-->http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Test evt lige med en onlinescanner http://www.pandasoftware.com/activescan/
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:01 #2
Kan se du er ny på eksperten så velkommen til :)
For at få den bedst mulige start i dette forum, bør du gøre dig selv/eksperten en tjeneste og læse lidt her
http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
At folk kan se du afslutter de spørgsmål du åbner giver ofte hurtigere og bedre hjælp herinde. Du har spørgsmål tilbage til 2003 som du bør kikke på
Spare dig for en masse problemer på længere sigt :)
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 16:13 #3
ird: Tror du at det vil hjælpe på problemet?
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:14 #4
Hvis du mener mit sidste indlæg med du skal lukke dine gamle spørgsmål så folk kan se du er seriøs JA :)

Men også mit første indlæg kunne være en hjælp :)
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 16:15 #5
Jeg mente det første..

Well.. Har gjordt alle de ting der.. Så håber jeg bare at det virker :S
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:17 #6
prøv det og vend tilbage
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 16:20 #7
ok..
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 16:30 #8
De ting som ird nævner _kan_ godt løse problemet, men det er ikke altid at alt bliver klaret ved at gøre det...

Her er en række ting som du evt. kan gøre:

1. Hvis du har installeret ny software, kan du prøve at afinstallere dette og se om det ændrer noget.
2. Kan godt tyde på at din CPU bliver FOR varm, hvis du kan så prøv dette:
      Passiv blæser: Sæt temperaturgrænsen lidt ned, så den køler ved lavere temperaturer.
      Aktiv blæser: Overvej en større/bedre blæser og/eller sæt omdrejningstallet op.
3. Dine ram er måske ustabile, hvis du har mulighed for det, så prøv med nogle tilsvarende andre ram.
4. Du har muligvis stadig virus eller spyware inde på din maskine:
      Hent HiJackThis:
      http://www.snapfiles.com/download/dlhijackthis.html (installer (ikke til
      skrivebordet), scan, gem log, og send log'en herind)

      KUN FOR WINDOWS XP/2000 COMPUTERE:
      og kør følgende online-scanner FØR du bruger HiJackThis:
      http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe  (Vælg "Åbn", og ikke "Gem")

      Når du har lagt en log herind fra HiJackThis, ser vi hvad vi kan gøre...

S.R.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:37 #9
Dette tester dine Ram-->http://www.memtest86.com/
Dette kan vise dig temp på din maskine-->http://www.aida32.hu/aida32-download.php
I aida32 skal du indunder pc og så sensor.
Den mest præcise temp for du via bios
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:09 #10
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:10:01, on 16-04-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Tim\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\8D2VWLUV\HijackThis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38064.5748611111
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 19:21 #11
Hmmm... Kan ikke umiddelbart se noget snavs på din maskine som skulle gøre den langsom...

Først flytter du lige HiJackThis over i en mappe for sig selv, da den er god at have liggende... Ellers kan du ikke gendanne backups af et tidligere system med den.

Derefter skal denne fixes:
04 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?

Fixing gør du ved at lave et nyt scan med HiJackThis, afkrydse ovenstående, lukke alle programmer/vinduer end HiJackThis og trykke på "Fix"... Genstart derefter din computer, og kom med en ny log...

Som sagt kan jeg ikke umiddelbart se noget snavs i din log, hvilket også tyder på at dit problem er hardware-mæssigt og ikke software-mæssigt... Dette kan dog skyldes at du scannede først med det som ird foreslog... Men for en sikkerheds skyld sender jeg lige en ekspert herind...

S.R.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 19:23 #12
Håber du ved hvad du laver S.R ellers kan du lave ged i systemet for alvor
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:25 #13
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:25:27, on 16-04-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Documents and Settings\Tim\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38064.5748611111
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:26 #14
Til ird:
Well.. Havde nu allerede planlagt at jeg skulle formatere hvis jeg ikke kunne få det fixet :)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 19:27 #15
Ved ihvertfald at nedenstående _ikke_ skal være der, da den henviser til en tom url...
04 - Global Startup: Adobe Gamme Loader.lnk = ?

Indtil videre er alle ***.lnk = ? jeg har set blevet fjernet...

S.R.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 19:28 #16
Hvis man kan kalde mig for ekspert, så vil jeg tillade mig at sige at den log er ren
Virus er ikke problemet her :O)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 19:29 #17
Det ser ud til at det _jeg_ kunne finde er væk, men vent med at lukke spm. til en ekspert har kigget på det... Vil tro at der kommer en ind inden kl. 21:00...

De skal jo lige ha' tid til at komme hjem fra arbejde og slappe af med deres familie før de kaster sig over deres hobbyer...

S.R.
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:29 #18
Rigtig satanic_raven

thebitchslapper->
Start – kør – skriv: msconfig – fanebladet start – fjerne vingen ud for dem her:
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:32 #19
Men rigtigt, det er kun unødvendige ting i opstarten.

Så det løser sikkert ikke dine problemer..
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 19:33 #20
arlet... Nu jeg tænker over det, har du så ikke en eller anden DB eller txt-fil med alle de der "baddies" som du evt. kan maile til mig (rathan_net@hotmail.com)???

Er ret omfattende at skulle finde dem selv via spm... ;)

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 19:36 #21
thebitchslapper -> Formatering er SIDSTE udvej... Tror simpelthen ikke på, at der ikke findes et system som eksperterne her på eksperten.dk _ikke_ kan få op at køre igen...

Det skulle self. være et system _uden_ diskettedrev, internet, cd-drev... Da det at overføre HiJackThis til maskinen så bliver temmeligt besværligt...

S.R.
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:37 #22
Det har jeg faktisk ikke. Har et gammel txt, som jeg ikke bruger mere, som er fyldt med både gode og dårlige, som det er helt sikkert kun mig, der kan hitte ud af. De fleste sidder i hovedet nu, og har lidt svært ved at sende hovedet*S*
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 19:37 #23
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Det kunne være det var en god ide at opdatere XP til SP1...
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:39 #24
andersenph: Den _Er_ opdateret
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:39 #25
S.R.

Jeg har gjordt alt du/i har skrevet.. Skal jeg smide en frisk log ind nu?
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:41 #26
ja, gør det
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 19:41 #27
arlet -> Ok... Kan godt se hvad du mener, da jeg går ud fra, at du _ikke_ har en alfa-bølge-scanner til din PC så du kan afkode dine tanker på computeren i txt-/billedformat... Tror heller ikke at postvæsnet ville bryde sig om at skulle håndtere et hoved der nok er gået i forrådnelse _inden_ det når frem... :D

S.R.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:42 #28
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:42:43, on 16-04-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Tim\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.xplayn.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38064.5748611111
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:46 #29
Din log er fuldstændig ren...

Du har ikke hentet sp1 til dit windows, se her:
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

men du har sp1 til IE..

Hent den til xp og installer den. genstart og ny log.

Så tager vi den derfra
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 19:47 #30
Kommentar: ird

det sagde jeg allerede her han skulle hente *GG*
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:49 #31
ja, og andersenph har også prøvet...

3. gang er lykkens gang*S*
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:50 #32
Windows XP Service Pack 1  <-- Er igang med at downloade den..
Den fylder omkirng 135 mb.. Kan det passe?
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:50 #33
ja, det kan godt passe
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:51 #34
Well.. Sry fordi jeg ikke fattede jeg kommentar da i sagde at jeg skulle downloade SP1... Jeg troede i mente Internet Explorer Service Pack 1 :P
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2004 - 19:54 #35
ok, helt i orden.

Det er vigtigt at have den opdatering. Både sikkerhedsmæssigt, men også så systemet kører mere smertefrit...
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 20:02 #36
Findes der egentlig nogle automatiske HJT-log-tjekkere på nettet som rent faktisk er gode, dvs. uden fejl???

S.R.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 20:05 #37
Hmm.. Når jeg prøver at installere service pakken kommer der en popup frem som siger at min prudukt-nøgle er ugyldig!! :S
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 20:07 #38
Ok... Den har jeg løsningen på, men den må ikke postes her på eksperten.dk da den ikke er lovlig... Derfor sender jeg den til dig via e-mail istedet, da løsningen så ikke bliver postet på eksperten.dk og dermed heller ikke er i strid med reglementet...

Smider du lige din e-mail???

S.R.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 20:10 #39
smookzie@hotmail.com
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 20:25 #40
Sender du?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 20:33 #41
Sry... var lige igang med et andet spm... :D

Den er sendt om 2 min...

S.R.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 20:37 #42
Satanic raven du bevæger dig lige på kanten.....
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. april 2004 - 20:43 #43
tænker lige lidt på om de ting SR nævnte i starten ikke ligger nærmere på problemet, varme eller defekt ram eller anden defekt.
har du tjekket med de værktøjer der er linket til ovenfor?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 20:50 #44
Jeg har jo rent faktisk ikke gjort noget ulovligt iht. eksperten.dk's regler, da jeg kun har oplyst spørger om at jeg er i stand til at hjælpe ham med hans problem...

Havde jeg fx. linket til, eller lagt løsningen direkte herind ville det have været udlovligt, men da problemet bliver løst udenfor eksperten.dk gælder reglerne ikke...

Eneste "ulovlige" som jeg evt. har begået er nok at jeg har informeret om at jeg ved hvordan man takler problemet med "illegale" udgaver af WinXP og SP1...

Men kan ikke se det store problem i at jeg informerer om at jeg den fornødne viden, når man tænker på at der dagligt bliver oprettet 10-15 spm. vedr. CD-Mounters som fx. Daemon tools eller hjælp til brændere... Hvad mon de fleste bruger disse til???

Blot det faktum at digital kopiering er ulovligt når det er ophavsrettigt beskyttet, gør jo faktisk emner som CD-mounting ulovligt her på eksperten.dk, da de images der skal mountes enten bliver downloadet eller rippet fra ens egne måske lovlige skiver...

Så hvis det er ulovligt at sige at man har viden til at hjælpe en anden bruger videre på knap så lovlig vis, men uden for eksperten.dk, bør alle spm. ang. CD-mounting og næsten alle om CD-brænding også være ulovlige...

Og det var så vist nok spam... Når thebitchslapper engang er færdig med update, bør vi ikke spilde hans tid med unødvendigt spam, men istedetfor forsøge at hjælpe yderligere, hvis dette er påkrævet...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 20:50 #45
Egen kommentar af 16/04-2004 20:50:01 er myntet på andersenph...

S.R.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 20:55 #46
Jeg har det pricip og det har alle andre log eksperter også, at lige så snart vi opdager er spørger ikke besidder en lovlig kopi af Xp, jamen så ophører al hjælp indtil tingene er blevet bragt i orden...
Du kan checke mine svar til folk der ikke har rent mel i posen....

Det er bare et godt råd
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 21:06 #47
Ok... Vidste jeg så ikke lige... Men det afhænger jo af ens principper... At thebitchslapper ikke besider en lovlig kopi af WinXP er jo ikke så godt, men har selv den holdning at det er andres problem hvis de ikke har kunnet skaffe en sådan... Med alt andet end styresystemer er jeg enig, men et styresystem er jo nødvendigt, og det kan nemt ta' 2 uger at skaffe en lovlig kopi af WinXP --- 2 uger uden et 100% fejlfrit og funktionsdygtigt styresystem er lang tid... Og at skulle formatere HD er jo heller ikke ligefrem ønskeligt, selvom det er hurtigere...

Men ok... Ændrer hermed min holdning til ulovlig WinXP af hensyn til eksperten.dk's regler, så jeg undgår besvær i fremtiden...

S.R.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 21:09 #48
Hvem siger så at jeg ikke besidder en lovlig kopi??
Da jeg installerede Windows XP vidste så skulle jeg ikke skrive nogle cd nøgle..!
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 21:10 #49
Well.. Har fået installeret SP1 nu..

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:08:04, on 16-04-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Documents and Settings\Tim\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38064.5748611111
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. april 2004 - 21:18 #50
Har du problemer i stil med mine ? www.eksperten.dk/spm/489806
Dvs, adgang til udvalgte filer bliver fx. AVScannere nægtet,
hvilket effektiv forhinder system helbredelse 8/
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 21:21 #51
Temperaturer:
Motherboard: 36 grader
Processor: 71 grader
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 01:05 #52
71°C er et problem for alvor ...
Avatar billede ird Praktikant
17. april 2004 - 07:10 #53
enig roenving *GG*
Men er det en prescot CPU får man meget høje temperature :)
Har du selv samlet den opretter? Kan være du har kommet formeget pasta på, og dermed får den modsatte effekt :)

Satanic_Raven er lidt rystet over du ville yde hjælp til at omgåes ulovlige nøgler til xp!
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
17. april 2004 - 09:37 #54
Jeg ved ikke helt om det er den korrekte temperatur.. fordi i min bios står den på 49 grader..
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 18:21 #55
ird -> Helt forståeligt... Jeg har desværre en eller anden mani med at sige ting før jeg tænker mig om... Skulle nok ikke have udtalt mig om emnet...

I dette tilfælde skyldes min forhastede iver efter at hjælpe, nok at jeg er meget imod Microsofts monopol på styresystemer til PC'ere...

Undskylder derfor mange gange for den forhaste udtalelse, og vil i fremtiden tilbageholde den viden jeg har om emnet... Jeg håber at vi på trods af den uheldige situation kan fortsætte samarbejdet på et professionelt plan her på eksperten.dk...

S.R.
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. april 2004 - 18:23 #56
Den er modtaget og tavlen er ren S.R.

-->thebitchslapper--> Har du prøvet at køre med åbent kabinet?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 19:20 #57
Ok... Har af hensyn til situationen rådgivet thebitchslapper via e-mail, og vil derfor poste hvad vi har skrevet, så der kan følges op på dette her på eksperten.dk af jer andre:

<Mail Start>
From: Satanic_Raven
Da jeg har ændret min holdning til WinXP på www.eksperten.dk og ikke ved nok til at sige om du har/ikke har en ulovlig udgave af WinXP Pro, vil jeg ikke poste til dit spm. længere for at undgå problemer med admins...

Jeg vil dog hjælpe dig så godt jeg kan via e-mail...

Din nye log fejler ikke noget, men du skal kigge lidt på temperaturen på din CPU... Hvis du i BIOS kan sætte din blæsers hastighed op, så gør endelig det... Og iht. det med at det evt. kan være en passiv blæser, så sæt "tænd-temperaturen" op for blæseren... Du skal helst ned omkring de 50°C...

Og undlad venligst at give mig point, eller kommentere det her på www.eksperten.dk da det i så fald vil se mistænkeligt ud, og i værste fald kan få begge vore konti lukket...

Mvh.
S.R.

From: thebitchslapper
Hvor kan jeg sætte passiv blæser til ?

From: Satanic_Raven
Det lader til, at situationen som opstod på eksperten.dk er blevet løst, og derfor vil det være bedst at fortsætte supporten der, da der så kommer flere gode bud...

S.R.
<Mail Slut>

Er af den mening, at det primært er overophedelse af CPU som får systemet til at crashe... Rammene er dog også en mulighed, da de evt. kan være defekte, helt eller delvist, afhængigt af om det er en to-sidet ramblok...

S.R.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
17. april 2004 - 21:26 #58
Har checket min ram og min cpu, og de burde køre optimalt..
Der bliver kun brugt omkirng 55 % af mine ram når jeg spiller cs..
Men.. Jeg opdagede faktisk at den slet ikke går kold i Warcraft III.. Og det syntes jeg er meget UNDERLIGT, da Warcraft III kræver mere af sin computer, end CS gør!..
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 21:34 #59
Så ligger problemet ikke i din computer, men mere i den, undskyld udtrykket, amatør-agtige måde Steam er opbygget på... Kender virkeligt mange som oplever problemer med Steam i forhold til i CS 1.5...

Efter min mening er Steam ikke blevet beta-testet ordentligt, og derfor er den ustabil på mange systemer, navnlig de sammensætninger som IKKE blev testet under beta'en -- Hvis der overhovedet har været en beta...

Prøv at re-install Steam + CS med helt nye installationsfiler... Ved godt at det kræver et nyt DL fra et andet sted end da du første gang DL'ede dem, men det kan være at installationsfilerne ikke var helt korrekte da du DL'ede dem første gang...

Er bare et forslag, men når der ikke er problemer i WC3, så tror jeg nu at det er Steam som volder problemer...

S.R.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
18. april 2004 - 13:15 #60
Har prøvet at geninstallere osv.. Det hjælper desværre ikke.. Så tror bare at jeg formatere :S
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 13:16 #61
Husk at gøre det i den rette rækkefølge, og på ingenmåde være på nettet mens du gør det.

Er du i tvivl så spørg om hvordan man skal gøre det inden du begynder???
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 13:18 #62
1. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt
2. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
3. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

Derefter installere du firewall og antivirus og derefter kan du så koble dig på nettet
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
18. april 2004 - 14:15 #63
Jeg ved godt hvordan man formatere :)

Jeg starter med at gå ind i BIOS og så gør jeg mit CD-Rom drev til 1. boot device..
Og så booter jeg fra CD-Rom, og så Vælger jeg NTFS filsystem, og så installere jeg Windows XP...
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 16:02 #64
*G* nope så nemt er det ikke.
Følger du ikke mine links ender du med at få blaster og andet skidt på din maskine.
Men vil du ikke lytte til mine råd er det jo op til dig *G*
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
18. april 2004 - 17:39 #65
Well.. Jeg har osse læst linksne og der er ikke _så_ meget forskel..
Har smidt SP1 og DCOM Remover ned på en disk
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 17:48 #66
og installeret SP1?
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
19. april 2004 - 13:14 #67
Hey igen, allesammen.
Jeg har fået formateret min comp unden problemer.
Jeg havde taget mit net-stik ud INDEN jeg begyndte..
Da den havde formateret og installeret, Så installere jeres SP1, SP1 Internet Explorer, DCOMRemover tingen, Norton Antivirus + Utilities 2002 og Ad-Aware.
Da den kom på nettet downloade jeg med det samme NVIDIA Grafik Driverne, DirectX 9 og MSN Messenger.. Jeg opdaterede self. osse mit Ad-aware og mit Norton!
Jeg installerede så Steam til sidst, og sidder og spiller Counter-Strike nu.
Jeg har spillet uafbrudt i 1 en halv time, og den er ikke gået i stå! :)

Jeg takker MEGET for alles hjælp, hvis det ikke havde været for jer, så havde jeg brugt penge på at sende den til reperation :)

Jeg er i tvivl om hvem der skal have points'ne, da alle har ydet en god support.

Med Venlig Hilsen,
Tim aka. tbs^
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 14:10 #68
Så bed alle der har hjulpet om at lægge et svar så deler vi nemlig bare ;O)

Glæder mig at du er oppe at køre igen :O)
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
19. april 2004 - 14:44 #69
ok! :)

ALLE SOM HAR HJULPET OPRET ET SVAR!

forresten.. hvordan giver jeg pointsne til alle!? :S
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 14:45 #70
Du markerer ale ved at holde shift nede eller under avanceret
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
19. april 2004 - 15:04 #71
Ok :)

ird, satanic_raven, andersenph og arlet Opret er Svar! :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 15:06 #72
:O)
Avatar billede arlet Juniormester
19. april 2004 - 18:16 #73
ok
Avatar billede arlet Juniormester
19. april 2004 - 18:16 #74
hov
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
19. april 2004 - 19:07 #75
Jeg vil være fair, og ikke påkræve mig nogen ret til point i dette spm. pga. min skødesløse omgang med licenseret software...

Selvom jeg selvfølgelig ærger mig over ikke at få point, føler jeg at det er mest fair overfor ird, arlet og andersenph at de deler pointene, eftersom de har løst problemet med en lovlig fremgangsmåde...

S.R.
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. april 2004 - 07:59 #76
ird er holdt her på E.
Så du skal ikke vente på ham thebitchslapper...