Avatar billede circumflex Nybegynder
16. april 2004 - 15:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg flytte en Win2003 harddisk til en anden server?

Jeg har netop investeret i en server med lidt mere krudt i og kunne godt tænke mig at flytte harddisken fra min gamle server over i den. Det er nemlig en næsten uoverkommelig opgave at reinstallere alt hvad der ligger på den og hvad der er lavet af specialindstillinger.

Jeg har forsøgt, men der kom en blå fejlskærm frem i ca. et pico sekund og så sker der ikke mere. Jeg har hørt noget om at Win2003 låser sig til den hardware, som var i det miljø hvor Windows oprindeligt blev installeret - men det må da være muligt på en eller anden måde?

Kan man f.eks. boote med en Win2003 disk og så køre en repair mode eller lignende?

Hvis det har interesse så er setup'et:

Gammel server: Dell 4550 P4 2.8 GHz
Ny server: Dell 1600 Dual XEON 2.8

Der er 2 IDE harddiske, som køre software raid (spejl, RAID 1?)

Jeg håber at der er en som har en løsning, tak for hjælpen!
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 16:00 #1
Microsoft har lavet et tool lige præcist til dette formål. Det hedder sysprep.
Sysprep fjerner alle hardware og maskinafhængige indstillinger som feks ip nummer, SID, drivere osv. Du kan herefter smide disken over i en anden computer og installere nye drivere på den.
Sysprep var oprindelig tiltænkt mirroring værktøjer som feks Norton Ghost hvor man kunne lave et enkelt ghost image og køre det ud på maskiner med forskellige hardware. Sysprep er ikke installeret pr default. Men det ligger på Windows cd'en. Sandsynligvis i en folder der hedder deployment tools, eller lignende.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 16:04 #2
Iøvrigt kan RAID og forskellige hal.dll filer være et problem i forbindelse med sysprep hvis jeg husker ret. Du må hellere lige læse en artikel om det inden du går igang.
Men i hvert fald er sysprep din bedste mulighed.
Avatar billede circumflex Nybegynder
16. april 2004 - 16:07 #3
Tusind tak det var lige hvad jeg havde brug for