Avatar billede driver8 Nybegynder
16. april 2004 - 07:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC bag skuffe i skrivebord - for indelukket?

Jeg er rimelig træt af den støj min pc generer, den står rimelig frit pt. og jeg har derfor tænkt på at det kunne hjælpe at gemme den af vejen. Jeg har et kontorskrivebord, med skuffemodul på hjul, og bagved det er der faktisk plads til computeren, men spørgsmålet er så lige hvor godt den vil have af det, da den jo så mere eller minde vil være lukket inde.

Bør jeg holde mig langt væk fra dette?

Morten.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 08:27 #1
Jeg har det selv på den måde du gerne vil og det virker fint.
Dog skal du sørge for at der er god plads bagtil og fortil så luften kan cirkulere
Avatar billede driver8 Nybegynder
16. april 2004 - 08:44 #2
Hmm, ja det er jo så lige dette jeg er i tvivl om hvorvidt der vil være nok cirkulation. Skufften står i hjørnet af skrivebodet dvs. pc´eren vil være lukket inde hele vejen rundt pånær af selvfølgelig fronten. Der vil vel ca. være 10 cm luft bagved den, er det for lidt. Ellers skal jeg sætte den mellem skrivebordets ende "væg" og skufferne.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 08:46 #3
Så langtid maskine kan "ånde" sker der intet, men 10 cm lyder af lidt :)
Er bangefor luften bliver presset tilbage når der ikke er mere fri plads bagtil
Avatar billede Chewie Novice
16. april 2004 - 09:32 #4
Bor et hul i bagsiden !!
Avatar billede driver8 Nybegynder
16. april 2004 - 10:05 #5
Nå, så har jeg testet og har egentlig fundet ud af at det jeg vinder i mindskning af støjniveau er så lidt, at det ikke kan betale sig, se i forhold til at den nok ikke får optimal ventillation. Jeg må nok nærmere kigge på hvad det er der larmer, enten er det strømforsyningen eller blæseren på processoren, er det besværligt at udskifte den sidste selv?

Men jeg takker for hjælpen :-)
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 10:36 #6
smider et svar så
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 10:37 #7
Nej ikke svært at skifte CPU selv :)
Avatar billede driver8 Nybegynder
16. april 2004 - 10:46 #8
Altså blæseren? Det var bare fordi jeg læste noget om at man skulle tætne med silicone, og så lød for mig som om det var en større opgave :-)
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 10:56 #9
skal man ikke for at skifte en blæser
Avatar billede fromsej Praktikant
16. april 2004 - 12:53 #10
driver8>>Det med silicone er at smøre akslen på blæseren med flydende silicone, endelig flydende, det kan fås på flaske og som spray.
Avatar billede driver8 Nybegynder
16. april 2004 - 13:00 #11
Nu fandt jeg lige det jeg havde læst, og der står det da som om man skal bruge det når man sætter den på, eller hvad?

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-cpu/cpu-cool/cool-ac-ss4pro.html