Avatar billede theaviator Nybegynder
16. april 2004 - 00:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TV out i sort/hvis Hvorfor?=

har lige købt et kabel hvor jeg har forbundet min computer med mit fjernsyn men hjernsynet er i sort hvid :( ?
Avatar billede halifax Nybegynder
16. april 2004 - 00:54 #1
Prøv at følge råd fra dette link
http://ken.danborg.org/exp/

menuen i venstre side: Hvis dit tv-out er i sort/hvid.
Avatar billede theaviator Nybegynder
16. april 2004 - 01:16 #2
hmm prøvede lige mit videokamera det er os sort hvis ? kan det være forkert kabel jeg har købt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. april 2004 - 06:51 #3
Dette spørgsmål er besvaret ofte før.

Mit gæt er at:
- Du bruger en scart adapter.
- Du bruger et SVHS kabel.
- Dit fjernsyn ikke understøtter SVHS (via scart).

Hvis dette er korrekt skal du bruge en colorfix:  http://www.pchonline.dk/p.asp?katId=177&id=1424&text=S-video_paaa_Scart_Colorfix.html

Hvis dit grafik kort og video kamera kan composite, så brug et composite kabel! Så får du farverne igen!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. april 2004 - 09:36 #4
Hvis det er et Philips fjernsyn, skal du være opmærksom på at kun det ene af scartindgangene understøtter svhs. (i mit er det det øverste)
Andre årsager kunne være at dit fjernsyn ikke understøtter NTSC. Dette kan du teste ved at lave signalet fra computeren om til PAL. Dette gøres inde i grafikdriveren.
Men kig lige i manualen til fjernsynet, og check om det understøtter ntsc og svhs. Alternativt, skriv mærke og model på fjernsynet, så vi kan checke for dig.
Avatar billede haubasse Nybegynder
16. april 2004 - 10:45 #5
Det skyldes dit brugernavn. De ser alt som sort eller hvidt... :>)))))
Spøg til side, Har flere gange haft samme problem. Det 99% dit TV, der ikke er samarbejdsvilligt.
Avatar billede theaviator Nybegynder
29. maj 2004 - 00:09 #6
intet brugbart svar desværre