Avatar billede soil Nybegynder
15. april 2004 - 22:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PCI grafik kort/ECS bundkort problemer

Så er jeg her igen. Har købt et Club 3D ATI 9200 128MB DDR RAM PCI TV+DVI kort hos jer. Jeg har et ECS K7SOM+ 7.5A som det skal sidde i. Når jeg har monteret kortet og starter PC er der slet ikke forbindelse til skærmen - den er helt sort. Har prøvet kortet i anden PC og der køre det perfekt. Har prøvet begge slots på bundkortet med samme resultat. BIOS på bundkortet er AMIBIOS version 1.21.09, American Megatrends. Det eneste sted jeg kan se man evt. kan gøre dette er i PCI/Plug and Play Setup menuen. Der er fire muligheder og de er indstillet som flg.:

Plug and Play Aware O/S Yes
Primary Graphics Adapter PCI
Allocate IRQ to PCI VGA Yes
PCI IDE Busmaster Disabled

Har prøvet:

- at køre installations program som fulgte med PCI kort men programmet vil ikke starte da det siger at jeg skal isætte kort(er gjort!)
- så prøveded jeg at fjerne driver til onboard grafik og genstarte. Kunne ikke få billede med PCI kort men startede så på on board og prøvede om den kunne finde PCI, men nej.
- downloadede driver fra Club-3D webpage. Vil ikke køre installations programmet pga at den ikke kan finde hardware.

På et tidspunkt lykkedes det mig at få kortet til at køre (2 gange) og driver installeret. Desværre sker der det at skærmen fryser efter et stykke tid (det er som om at forbindelsen fra kortet til skærmen falder bort). Når jeg så prøver at genstarte så kan jeg ikke få forbindelse fra kortet til skærmen og er nødt til at demontere igen. Da jeg ikke har et andet PCI grafik kort prøvede jeg at sætte lydkort i slot. Der fin forbindelse og Windows finder med det samme både det ene og det andet lydkort jeg har. Dvs jeg kan godt "overrule" onboard lydkort og begge PCI slot er OK. Jeg er kommet frem til at enten er BIOS problemet eller også må Club 3D grafikkortet være ustabilt eller vil ganske enkelt ikke fungere med mit bundkort!

Forhandleren mente kortet var ustabilt og har sendt mig et nyt. Same result! Der er ingen forbindelse fra kort til skærm. Det er som om at jeg ikke kan overrule onboard grafikkortet.

Er der nogen der har ideer?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. april 2004 - 22:34 #1
Disable Onboard i Bios??

Er PCI driverne til bundkoretet installeret?
Avatar billede soil Nybegynder
15. april 2004 - 22:44 #2
Det mener jeg. Alt hvad der var på CD'en der fulgte budkortet er installeret og jeg har opdateret SiS chipset driver til nyeste! Og når den nu godt finde lydkort i PCI slot???
Avatar billede soil Nybegynder
16. april 2004 - 16:23 #3
Jeg lukker sagen. Leverandøren af grafikkortet har meddelt at han ikke mener det er kompatibelt med ECS bundkortet så det returneres.
Avatar billede raos Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:16 #4
Jeg har samme problem.

"Leverandøren af grafikkortet har meddelt at han ikke mener det er kompatibelt med ECS bundkortet så det returneres."

Hvilken leverandør fik du til at sige det?
Avatar billede iidomainii Nybegynder
29. oktober 2004 - 08:54 #5
Det er jo længe siden. Det var Compumail. Se nedenstående kopi af mail:

Tak for din mail - Desværre tyder det på at dit grafikkort ikke er kompatibelt med bundkortet.
Det kan forekomme med bundkort hvor der er i forvejen er onboard grafikkort.
Udfyld på vores hjemmeside et returskema, og send varen retur, så må vi kreditere den.
www.compumail.dk/retur

Venlig hilsen

CompuMail Support

Håber du kan bruge det!