Avatar billede karim Nybegynder
09. februar 2001 - 19:33 Der er 13 kommentarer

kan to computer dele en internet forbindelse????

Hej, kan man har to computer om en internet forbindelse? hvordan?
jeg skal til at have en adsl hos CC

h+ber nogen kan hjçlpe
Avatar billede warpsnet Nybegynder
09. februar 2001 - 19:38 #1
Hejsa,
Windows ME har indbygget en funktion \"del internet forbindelse\" og i Win98se er der funktionen \"del modem\".
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. februar 2001 - 19:41 #2
Hvis du skal have adsl ved CC, så er det nemt :-))

Du får en Cisco 677 router af CC (Bruges som modem), så suser du bare ud og køber en Hub eller Switch og følger vejledningen her http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/home.phtml
Avatar billede warpsnet Nybegynder
09. februar 2001 - 19:44 #3
Det overstående er rigtig, men også ulovig hvis det skal være helt rigtigt...Du må ikke kople flere op på forbindelse via en Hub eller ligende...men de kan ikke se det.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. februar 2001 - 19:49 #4
Ulovligt? Så er det derfor de selv giver forklaringen går jeg ud fra *LOL*
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. februar 2001 - 19:52 #5
warpsnet>> Det er ikke rigtigt hvad du siger. Hvis det er inden for samme husstand er det lovligt. To naboer må ikke dele internet forbindelse.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
09. februar 2001 - 19:53 #6
Ja, det er der nok noget om :-) Ellers ville min ide nok også være lidt langt ude :)
Avatar billede bouggi Nybegynder
09. februar 2001 - 19:54 #7
Mig og min kæreste deler forbindelse og det er helt lovligt.
TDK har sågar hjulpet med at fortælle hvordan vi skulle gøre det
MVH
Avatar billede krimos Nybegynder
09. februar 2001 - 20:11 #8
som der bliver sagt du skal bare bruge en hub til at sætte, dele dem med, og så et netkabel ud til hver computer og vupti så er de begge på nettet, og du må dele din internet forbindelse i hjemmet på alle de computere du måtte have lyst til.
Avatar billede bantz Nybegynder
09. februar 2001 - 21:21 #9
Eller bruge Wingate...
Jeg svarede på et spørgsmål der handlede om det samme....
læs her:
http://www.eksperten.dk/spm/48232
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. februar 2001 - 22:05 #10
Router (Modem)
  |
HUB/Switch
  |||||
  |||||_____ 1 comp
  ||||______ 2 comp
  |||_______ 3 comp
  ||________ 4 comp
  |_________ 5 comp

Klienternes TCP/IP protokol skal sættes op til at \"hente en IP automatisk\". Routeren kan nemlig tildele IP-adresser (m.m) automatisk.

På hver klient sættes MS Windows 95/98 op sådan:
\'Min computer\' -> \'Kontrolpanel\' -> \'Netværk\' ->
Dobbeltklik på \'TCP/IP\' (den der er tilknyttet til netværkskortet) -> Sæt prik i \'Hent automatisk en IP\' ->
Tryk på fanebladet \'WINS-konfiguration\' ->
Sæt prik i \'Deaktiver WINS-opløsning\' ->
Tryk på fanebladet \'Gateway\' ->
Hvis der er indtastet en Gateway fjernes denne ->
Tryk på \'DNS-konfiguration\' -> Sæt prik i \'Deaktiver DNS\' -> Tryk \'Ok\' -> Tryk \'Ok\'.

Herefter vil MS Windows bede om at genstarte. Dette gøres.

Som kontrol af at man har fået sat netværksforbindelsen korrekt op, kan man trykke på \'Start\'-knappen -> \'Kør\' -> Skriv \'winipcfg\' -> Nu skulle et vindue åbner hvori der er en IP-adresse. Denne skulle gerne være 10.0.0.2 eller lignende. Denne IP-adresse har routeren tildelt Klienten. Hvis routeren og klienterne ikke er i samme \"IP-range\" vil det ikke virke. Dvs. at hvis routerens IP-adresse er 10.0.0.1 skal klienterne have en adresse i dette område: 10.0.0.*, hvor * er et tal mellem 0 og 255. Klienterne og routeren må ikke have den samme IP. Dette vil medføre en IP-konfilkt.

Hvis routeren af en eller anden grund ikke vil tildele en IP til klienterne, kan man sætte TCP/IP op med disse oplysninger:
IP: 10.0.0.2 (skal være forskellig for hver klient)
Undernet Maske: 255.255.255.0
WINS-konfiguration: Dekativeret
DNS-konfiguration: Aktiveret
Vært: Valgfrit navn
Host: Skal ikke udfyldes
DNS-søgerække: 212.242.40.3 og 212.242.40.51
Gateway: 10.0.0.1 (routerens IP)

Det er en god idé at checke at der er forbindelse melle routeren og klienten. Dette kan gøres ved at pinge routeren fra klienten.
Hvis der ikke er forbindelse kan man evt. prøve at flytte netværkskortet over i en anden \'slot\' på \'motherboardet\'.
Avatar billede bouggi Nybegynder
13. februar 2001 - 00:00 #11
Vi kører uden hub og switchbox her og det fungerer fint nok det er på isdn linie
vi har hver vores isdn-modem på en NT-boks uden probs....
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 20:36 #12
Det kan de godt så længe den ene computer er tændt hele tide(kaldes server).
Du spurgte ikke hvordan så mit svar er da rigtig nok
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. juni 2004 - 00:30 #13
Er det lukke tid?