Avatar billede krosser Nybegynder
15. april 2004 - 11:10 Der er 2 kommentarer

Modulus 10 check dokumentation

Hejsa

Jeg skal kode en modulus 10 funktion. Det fungerer sådan set ok i øjeblikket. Jeg er dog lidt i tvil med kontrolciffret da kunden har en måde at gøre det på og det jeg har
fundet på nettet en anden. Ergo sidder vi med to forskellige kontrol cifre. Jeg tror de benytter en variant af standard mod10 , men jeg er ikke sikker.

Er der nogen som har noget sparke-røv dokumentation på mod 10 ?

Jeg har surfet en del men har ikke fundet det helt store. Ikke interesseret i hvordan man koder det, men hvordan beregningen laves matematisk.

på forhånd tak
Avatar billede cpufan Juniormester
15. april 2004 - 19:55 #1
modulus 10, betyder decimaltallet ved division 10,
så det er vel noget andet du egentlig søger
Avatar billede cd_all Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:00 #2
Nedenstående program kontroller om check cifferet er OK.
Er det forkert skrives det korrekte. Det er vigtigt at check cifferet skiftes ud med det programmet skriver. Under Beregning finder du formlen

http://www.bgbank.dk/Link/Modulus10/$file/Modulus10.exe

mvh
CD_all