Avatar billede moose Nybegynder
09. februar 2001 - 16:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

SSL

Hej

Jeg skal sætte en win2k iis 5 webserver med ssl op, nu er jeg ikke lige så ferm til ssl så hvis der var en (eller flere) som kunne give nogle tips/fif eller links så ville jeg blive glad...
Avatar billede razor Nybegynder
09. februar 2001 - 16:23 #1
Avatar billede mr-d Nybegynder
16. februar 2001 - 17:51 #2
For at kunne aktivere SSL slak du have et såkaldt Server-certifikat, dette kan købes ved forskellige firmaer, men du kan også selv lave et.

For at gøre dette skal du installere Microsoft Certificate Server. så kan du på den måde lave dit eget certifikat og installere dette...

Hvilken w2k har du, jeg mangler selv MS Certificate Server den ligger ikke på w2k proff. CD\'en, men har hørt at den skulle ligge på w2k server CD\'en...

mvh

Mr. D
Avatar billede mr-d Nybegynder
16. februar 2001 - 17:53 #3
Du kan evt. kontakte mig på: nitram@lazy.dk
Avatar billede springer Nybegynder
19. februar 2001 - 13:08 #4
Hvad med www.verisign.com et fino sted for at prøve sig med SSL
Avatar billede moose Nybegynder
19. februar 2001 - 14:16 #5
Tak for svarene som var ret brugbare

Jeg har w2k-server så der skulle ikke være nogen problemer mht. Certificate server.

Mht. verisign er det lige præcis hvad jeg har gjort, så nu venter jeg bare på de godtager min anmodning...
Avatar billede mr-d Nybegynder
19. februar 2001 - 18:40 #6
Hvis du evt. kunne maile certificate server...
Avatar billede mr-d Nybegynder
19. februar 2001 - 18:42 #7
siden du hhar w2kserver kuunne du evt. hjælpe mig med: http://www.eksperten.dk/spm/50465