Avatar billede snigeren Nybegynder
15. april 2004 - 00:21 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

er tele2 dårligere end cybercity?

Hep!

Er der nogen forskel imellem cybercity og tele2 i ydeevne? altså hvor ofte er de hver især offline og er der forskel i ping tider osv.

lige nu ser jeg bare priserne:
2048/512 cybercity: 669,-
2048/512 tele2: 530,-

Men er tele2 dårligere end cybercity på nogen måde?

/Snig
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 00:25 #1
Har ingen erfaring med Tele2, men jeg har haft CyberCity, og produktet var absolut i orden. Kigger lige med, er spændt på Tele2.
Avatar billede viciodk Praktikant
15. april 2004 - 00:30 #2
Jeg er fuldt ud tilfreds med Cybercity. Jeg kender ikke meget til Tele2, men har hørt en del utilfredshed over dårlig support og lang leveringstid. Tele2 ser ud til at have det bedste tilbud lige nu, men jeg tror ikke der går lang tid før de andre konkurrenter følger med. Cybercity har også i lang tid haft kampagne på 2048/128 til 430,- om måneden.
Avatar billede snigeren Nybegynder
15. april 2004 - 00:37 #3
altså support og leveringstid kan jeg leve med er lang, så længe produktet ikke fejler noget. Men jeg kan ikke leve med upload på kun 128. der skal være 512 og det må siges at være pænt peberet at gi´ 140 mere for cybercity, hvis de er ca lige gode.

/Snig
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 00:43 #4
Jeg har også hørt meget dårligt om Tele2 i medierne: En kunde har skriftligt opsagt sit abonnement, men bliver ved med at få regninger. Kan ikke få de rigtige i tale, aftaler med servicemedarbejdere bliver ikke noteret, trusler om Ribers, laaaaange ventetider m.m. Men det kan jo have ændret sig.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. april 2004 - 00:56 #5
Det er ligemeget hvilket selskab du har, så er det stadig de samme kabler, og dermed vil forbindelsen være ens.

CC er lige så slem til det med opsigelse af abbonement. Ingen vil jo miste kunder ;)
Avatar billede snigeren Nybegynder
15. april 2004 - 01:05 #6
mjaa det er jo self. rigtigt,..
.. tænker lige viddere og ser om der kommer flere gode =)

/Snig
Avatar billede nmh Nybegynder
15. april 2004 - 07:57 #7
Jeg er fuldt tilfreds med Tele2, som jeg nu har haft siden oktober sidste år. Jeg havde nogle problemer til at begynde med. Jeg skiftede fra TDC til Tele2, og jeg tror egentlig, at disse problemer skyldtes TDC.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 08:11 #8
... og nu bliver jeg i tvivl om det var Telia eller Tele2, der var så meget fremme i medierne, eller om det var dem begge. Jeg kan ikke huske det.
Avatar billede snigeren Nybegynder
15. april 2004 - 10:47 #9
hmm jeg tror bare jeg spørger cybercity om de kan matche tele2´s tilbud ellers bliver det tele2
Avatar billede jalle Nybegynder
17. april 2004 - 01:59 #10
Jeg har ikke oplevet nogen form for nedetid iden tid jeg har haft Tele2 (over et år) - har faktisk heller ikke har problemer med deres support i forbindelse med opsætning - dog kom jeg på en forkert linie 128/512 (download/upload) men det var under et døgn, så fik jeg den rigtige hastighed.
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. april 2004 - 02:03 #11
Jeg er lidt lunken over for begge selskaber. Har haft Cybercity, men da jeg havde opsagt aftalen ifm. at vi flyttede, er Cybercity fortsat med at sende regninger. Det er et halvt år siden nu, og vi får stadig regninger fra deres Intrum Justitia fordi vi ikke vil betale for noget vi aldrig har fået.

Tele2 har vi nu, men deres leveringstid var ad h. til (læs: http://toflo.dk/forum.asp?traad_id=161 )
Avatar billede snigeren Nybegynder
17. april 2004 - 02:06 #12
Får man router og den slags med hos tele2 så man kan dele internettet med flere computere? Det gør man så vidt jeg ved hos cybercity.

/Snig
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. april 2004 - 02:08 #13
Nej. Hos Tele2 får du kun et adsl-modem. Hos Cybercity LÅNER du en router.
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. april 2004 - 02:08 #14
Og husk at gemme emballagen, for ellers kommer man til at betale et par tusinde for routeren (selvom den er 3 år gammel!)
Avatar billede snigeren Nybegynder
17. april 2004 - 05:17 #15
mjaa det var oxo det jeg har hørt, dvs. man skal bruge 1000 på en router selv =(
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. april 2004 - 10:03 #16
En router kan fås for en 300 penge
Avatar billede ripoff Nybegynder
24. april 2004 - 05:39 #17
jeg har indtil for 2 mdr siden haft tele 2 adsl i 6 mdr. For mit vedkommende var det ikke nogen god oplevelse. Dagligt eller næsten dagligt var der nedbrud af den ene eller anden slags. I det mindste blev fejl rettet ret hurtigt og nedbrud varede sjældent mere end 1 - 2 timer. Men nok til at jeg skiftede udbyder efter 6 mdr.

Nu har jeg adsl hos Cybercity og er tilfreds. I 2 mdr har det kørt upåklageligt og det eneste jeg har at sætte på det er prisen. Prisen er lidt højere end tele 2 og samtidig lægges der 15 kr på regningen hvis man ikke betaler over BS. Derudover er det en smule irriterende at upload hastigheden kun er 128 hvis man vil have en forbindelse til en rimelig penge.

Men alt i alt er jeg tilfreds med Cybercity. Det vigtigste for mig er at det kører stabilt og det gør det.

Og så vil jeg lige takke tofferman for info ang. embalagen. jeg har været tæt på at smide den væk et par gange :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. april 2004 - 07:38 #18
Ja, den sk... emballage! Een gang måtte jeg ind med en router, der skulle returneres, personligt, for ikke at betale de 1000 kr. Generelt var jeg også tilfreds med CC: Hurtig og stabil forbindelse. Eneste minus var, at de leverede en billig router for at holde prisen på abonnementet nede, og den skulle af og til genstartes for at kunne komme på nettet. Men alt i alt en positiv oplevelse.

Det var privat. På mit arbejde var der en 10-12 brugere med hjemmearbejdspladser, og det store problem med CC var, at de ikke havde styr på indbetalingerne. Mere end én gang måtte vi hjælpe dem med at finde ud af, hvor pengene var røget hen. Vi måtte simpelthen sende en mand ned på posthuset for at få opklaret det. Vi hjalp dem med det, selvom det var dem selv, der havde rod i deres systemer. Nu benytter min gamle arbejdsplads vistnok TDC.
Avatar billede snigeren Nybegynder
24. april 2004 - 16:04 #19
mjaa jeg har efterhånden oxo hørt et par stykker sige at tele2 er nede en del... jeg bestilte CC i torsdags...

Men takker for input gutter, er der nogen der vil ha points eller ska jeg bare lukke =)

/Snig
Avatar billede ripoff Nybegynder
24. april 2004 - 20:12 #20
luk gerne ..som jeg ser det er der kun kommet kommentarer og ingen svar så behold du point til en anden dag.
Avatar billede nmh Nybegynder
24. april 2004 - 20:20 #21
Ja, behold selv pointene. :o)
Avatar billede snigeren Nybegynder
25. april 2004 - 18:12 #22
w0rd! så er der lukket =D