Avatar billede equip.dk Nybegynder
14. april 2004 - 19:23 Der er 14 kommentarer

osCOMMERCE - fejl melding i toppen...hvordan fjerner jeg den?

Jeg er ved at prøve osCOMMERCE af - men får en fejlmelding i toppen. Der står Warning: I am able to write to the configuration file: /home/web/web14370/includes/configure.php. This is a potential security risk - please set the right user permissions on this file. - jeg har forsøgt at ændre rettigheder på filen...men dette løser ikke problemet - håber i har nogle idéer?
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2004 - 19:25 #1
Hvad har du ændret ???
Avatar billede simon-14 Nybegynder
14. april 2004 - 19:25 #2
mener du skal logge ind på din ftp og lave den om , altså sikkerheden
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2004 - 19:28 #3
Du skal sikkert ændre CHMOD til 444 eller 664
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2004 - 19:28 #4
Dette skal korrekt gøres via dit FTP program.
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. april 2004 - 19:29 #5
find din fil, kør chmod 744 på den.
Avatar billede equip.dk Nybegynder
14. april 2004 - 19:30 #6
Jeg har via mit ftp program uden held rettet skriverettigheder på filen includes/configure.php - sågar fjernet alle både læse og skrive-rettigheder.
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. april 2004 - 19:31 #7
eller 644 ... eller det leif foreslår
Avatar billede equip.dk Nybegynder
14. april 2004 - 19:32 #8
nu er der kun læse rettigheder på filen og kun for owner - men fejlen er der endnu ( www.thefan.dk )
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. april 2004 - 19:35 #9
Og du er sikker på at du retter i den rigtige fil? :)
Avatar billede equip.dk Nybegynder
14. april 2004 - 19:43 #10
ret sikker - det er i include mappen som ligger i roden.
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. april 2004 - 19:46 #11
Jeg ville nok prøve at lave en print "TEST"; øverst i configure.php filen og se om det kommer frem. Hvis den gør, så har du da fat i den rigtige fil..

Har du kigget i deres forum?
Avatar billede equip.dk Nybegynder
14. april 2004 - 19:48 #12
hvad mener du med en print test?
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. april 2004 - 19:52 #13
I din configure.php der kan du tilføje en linje (gerne lige efter <?php) hvor du skriver
print "test";

hvis du så, når du kigger på siden, kan se "test" et sted på siden (øverst) så ved du med sikkerhed at du har fat i den rigtige fil.

Jeg kender ikke osCommerce (kun dengang det hed noget andet og skiftede navn til osCommerce) - så jeg kan ikke give dig ordenlig råd :(
Avatar billede henriktha Nybegynder
15. april 2004 - 08:07 #14
Åbn filen catalog > includes > application_top.php

Gå ned i bunden af linien og find koden:

define('WARN_CONFIG_WRITEABLE', 'true');

Ret den til:

define('WARN_CONFIG_WRITEABLE', 'false');

Så skulle det gerne virke :-)