Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 11:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette printerjob

Jeg har ofte problemer med at slette printerjob fra mine printere, så normalvis er jeg nød til at genstarte en eller flere gange inden printerjobbet forsvinder.
Hvordan sletter jeg et printerjob, uden at skulle genstarte eller lignende ??
Jeg bruger Win XP.
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. april 2004 - 11:27 #1
Har du prøvet at højreklikke på udskriftsikonet i processlinien og derfra annullere?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 11:28 #2
ja
Avatar billede doodoo Novice
14. april 2004 - 11:30 #3
Find printeren i kontrolpanelet og åben den - der kan du se og slette dine jobs...
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. april 2004 - 11:32 #4
Hvis du har problemer kan det nogen gange hjælpe at genstarte servicen "Print spooler"
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 11:40 #5
jpvj> OK, det vil jeg prøve at kigge på....
07. juni 2004 - 17:07 #6
Jeg har samme problem og det kan ikke hjælpe at stoppe printspooleren, den genstarter blot med jobbet igen.
Det er især hvis printeren blokkerer, så den slukker. når der tændes igen, kommer der vrøvle udskrifter, og det kan ikke stoppes!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2004 - 00:39 #7
Man:

1. Sletter jobbet (hvilket det så ikke altid går væk af, men står "Deleting".
2. Stopper spooleren (i en kommandoprompt skrives "Net stop spooler".
3. slukker printeren.
4. Slukker evt. printserver, hvis det er en netværksprinter)
5. tænder printer (og printserver)
6. starter spooleren (i en kommandoprompt skrives "net start spooler".

Efter sådan en omgang har jeg kun meget sjældent oplevet at jobbet bliver liggende. (husk evt. en refresh af printerstatusboksen).

SKULLE det være tilfældet at printjobbet stadig ligger i kø, så kør ovenstående igennem igen, med et pkt. 4b:
Slet ALLE spoolerfiler (typisk C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS - kan læses i start->Settings->Printers(& Faxes)->File menuen->Server properties->Advanced fanebladdet)

Hvis der stadig er noget tilbage efter dén omgang, så nærmer man sig en systemreinstallation.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
19. juli 2004 - 13:31 #8
Lægger du lige et svar ole_madsen ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2004 - 22:11 #9
Hups - har ikke set kommentaren før nu :-)

Jeg lægger et svar...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester