Avatar billede pflb Nybegynder
14. april 2004 - 10:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gendanne fil

Kan man gendanne en fil, hvis man har sagt ned til at gemme ændringer ved afslutning
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 11:05 #1
Hvis du er heldig, så kan du måske gendanne en temp fil et sted på din computer, men det bliver nok svært at finde.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 11:26 #2
Nej det kan du ikke, når først du har sagt nej, er der ikke noget at gøre, med mindre du har gemt den undervejs, så det kun er de sidste ændringer du mister :-(
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 11:36 #3
hov-sa> Hvorfor kan man ikke det ??
Normalt er Word jo sat op til at lave backup hvert 10. minut. Når man lukker Word og trykker "Nej", så bliver filen slettet. Men hvorfor skulle det ikke være muligt at gendanne denne fil (med at gendannelses program), hvis den ikke er blevet overskrevet ??
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 11:38 #4
pflb> Hvorfor lukker du ??
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 11:53 #5
spørgsmålet har været oppe i dette forum så mange gange, og endnu er det ikke lykkedes at gendanne en fil man selv har sagt nej til. Det er heller ikke alle der har den automatiske gem funktion slået til, men selv om det var tilfældet, ville det ikke have hjulpet. Jeg kan ikke afvise, at man med et program kan gendanne, men som sagt, har jeg ikke hørt at det er lykkedes endnu.
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 12:22 #6
som hov-sa skriver:  nej
Hvis det derimod havde været en slettet fil, var der chance for at gendanne den, hvis sektorerne på hd ikke er blevet overskrevet alt for mange gange.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 12:26 #7
catbody> Det er jo også det jeg mener. Hvis man har en temp fil, så bliver den vel også slettet ?????
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 12:31 #8
der er forskel på først at gemme og så derefter slette (kan gendannes)
og sige nej til at gemme og lukke ned. (kan ikke gendannes)
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. april 2004 - 12:36 #9
Ja, det ved jeg godt. Men er det ikke rigtigt, at imens man har Word åben, så kan man se, at der ligger en tempfil i temp mappen (f.eks. C:\Windows\Temp) ??
Den er vel gemt på harddisken og bliver slettet, når man lukker Word ??